Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Öztürk, Turgut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Aşağı ve yukarı frekans dönüşüm yöntemlerini kullanarak terahertz uygulamalarının incelenmesi
    (Karabük Üniversitesi, 2016) Öztürk, Turgut; Uluer, İhsan
    THz teknolojisi, insanlık yaşamını etkileyecek önemli alanlardan birisi haline gelmiştir. THz teknolojisindeki büyük gelişimin en büyük sebebi ise elektronik ve optik sistemlerdeki gelişmelerdir. THz frekans bölgesindeki malzeme karakterizasyonu işlemlerinde optik ve mikrodalga olmak üzere iki farklı ölçüm metodu kullanılmaktadır. Ölçümlerin sonucunda elde edilen veriler, çeşitli algoritmalar yardımı ile malzemelerin dielektrik özelliklerinin hesaplanmasında kullanılmaktadır. Ölçüm yöntemi ve hesaplama tekniklerinin etkisinden dolayı bir malzemeye ait parametreler farklılık gösterebilmektedir. Çalışmanın hedefi üç grupta toplandığında ölçüm ve hesaplama sonucunu etkileyen etmenlerin iyileştirilmesi, ilk ölçüm verilerinin (S-parametreleri) aktif olarak kullanılması ve tahmin yöntemlerinin kullanılmasıyla işlem sürelerinin azaltılması şeklinde sıralanabilir. Ayrıca optik spektroskopi sisteminin daha ucuz bir şekilde oluşturulması ile mikrodalga Serbest Ortam Ölçüm metodu sonuçlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Hesaplama tekniklerinin iyileştirilmesine yönelik Yapay Sinir Ağları, Yapay Arı Kolonisi, Kısmi En Küçük Kareler ve Tekil Spektrum Analizi algoritmaları kullanılmıştır. Optik sistemde ışın kaynağı olarak kullanılan Çok-Kipli Lazer Diyot için daha ucuz sürücü ve soğutucu birimi tasarlanarak mevcut sistem bu iki yönden optimize edilmiştir. Optik bir bileşen olan parabol ayna mikrodalga ölçüm metodunda kullanılarak bu metodun THz frekans bölgesinde kullanılabilirliği gösterilmiştir. Ham veri olan S-parametreleri hem dielektrik özelliklerin tahmininde hem de malzemelerin sınıflandırılmasında başarılı bir şekilde kullanılmıştır. Newton-Raphson hesaplama tekniğinin başlangıç değer problemine bir öneri sunularak algoritmanın ıraksama problemine kısmi çözüm üretilmiştir. Dielektrik özelliklerin hesaplanma doğruluğu artırılarak mikrodalga ölçüm metodunun doğruluğu optik sistem ile sağlanmış ve iki metot arasındaki farklılıkların sebebi belirtilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Asenkron motor ile sürülen elektrikli aracın modellenmesi
    (Karabük Üniversitesi, 2013) Öztürk, Turgut; Aktaş, Mustafa
    Elektrikli Araçların önemi otomotiv endüstrisindeki gelişmelere paralel temiz enerji kaynağı ve enerji verimliliği üzerine yapılan çalışmalardan dolayı hızla artmıştır. Elektrikli Araçlardaki uygun sistem yapılandırması sonucunda bölgenin koşulları ve bataryadaki yeni gelişmeler kullanılarak gürültüsüz, egzoz emisyonsuz ve çevre ile dost yeni tip araçlar ortaya çıkmaktadır.Bu çalışmada bir Elektrikli Araç, Matlab programı ile modellenmiştir. Sistemde batarya olarak Li-iyon batarya ve elektrik makinası olarak bir Asenkron Makina kullanılmıştır. Burada aynı elektrik makinası hem motor hem de jeneratör olarak görev yapmaktadır. Elektrik makinası jeneratör modunda çalıştığı zaman frenleme esnasında kaybedilen enerji kısmen geri kazanılmaktadır. Elektrik makinasının kontrolünde iyi ve başarılı sonuçlar veren Alan Yönlendirmeli Kontrol (FOC) metodu uygulanmıştır.Elektrikli araçta havanın sürtünme kuvveti, yuvarlanma sürtünme kuvveti, yokuş direnci kuvveti ve hızlanma (ivmelenme) kuvveti modellenmiştir. Ayrıca elektrik makinasının momenti ile bu kuvvetler arasındaki hesaplamalar tekere aktarılarak güç dönüşümleri yapılmıştır. Enerji tüketimi; SOC (State of Charge) ve enerji kazanımlarında yol ve hız durumlarına göre incelenmiştir.Oluşturulan modellemede elektrikli aracın hızı geleneksel PI ve Bulanık Mantık Kontrol metotları ile kontrol edilmiştir. Özellikle şarj durumu ve bataryadaki enerji değişimi durumları incelenmiş ve bulanık mantık kontrol yönteminin PI kontrol yönteminden daha iyi sonuç verdiği görülmüştür. PI kontrolde salınımlardan kaynaklanan mevcut hatalar bulanık mantık kontrolde ortadan kalkmıştır. Ayrıca elde edilen simülasyon sonuçlarına göre anlık hız değişimlerinde bulanık mantık kontrol metodunun daha iyi bir performans sergilediği saptanmıştır. Bataryadaki enerji tüketiminin dur-kalk ve yokuş aşağı-yukarı durumlarına göre de anlık değiştiği gözlemlenmiştir.Anahtar Sözcükler : Asenkron motor, alan yönlendirmeli kontrol, elektrikli araç

| Karabük Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kastamonu Yolu Demir Çelik Kampüsü, 78050 - Kılavuzlar, Karabük, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim