Yazar "Öztabak, Meryem Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ile anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi(Karabük Üniversitesi, 2017) Öztabak, Meryem Esra; Özyürek, ArzuBu çalışmada, okul öncesi dönem çocukların öz düzenleme becerileri ile anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bartın İl'inde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi anaokulları ve ilköğretim okullarının anasınıflarına devam eden beş-altı yaş grubu çocuklar oluşturmuştur. Çalışma grubunu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 79 kız 76 erkek olmak üzere toplam 155 çocuk ve bu çocukların anne-babaları oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında çocukların öz düzenleme becerilerinin belirlenmesinde bireysel olarak uygulanan "Okul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği", anne-baba tutumlarının belirlenmesinde "Aile Tutum Envanteri" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Puan türlerinin normallik testleri sonucunda normal dağılım göstermedikleri için iki gruplu karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testi, üç ve daha fazla gruplu karşılaştırmalarda ise Bonferroni düzeltmeli Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiye Spearman's sıra sayıları korelasyonu kullanılmıştır. Anlamlılık seviyesi olarak 0,05 kullanılmıştır. Sonuç olarak; Okul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği dikkat/ dürtü kontrolü ve olumlu duygu alt boyutları puanı ile Aile Tutum Envanteri alt boyutları ve toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Çalışma grubundaki okul öncesi kız çocukların özellikle dikkat/ dürtü alt boyutunun daha gelişmiş olduğu, çocukların bu alt boyutta yüksek düzeyde öz düzenleme becerileri gösterdikleri görülmüştür. Çalışma grubundaki anne-babaların, çocuklarıyla özdeşim kurma davranışlarının en yüksek düzeyde olduğu ve bunu sosyal hareketlilik, demokratik tutum ve uyma davranışının izlediği belirlenmiştir. Anne-babaların çocuk yetiştirme tutumlarının mesleklerinden etkilendiği, çalışmayan anne-babaların memurlara oranla daha yüksek bir uyumlu sosyal hareketlilik özelliğine sahip olduğu belirlenmiştir.