Yazar "Şenel, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Azim ve Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Çıktılar Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektörü Üzerine Bir Uygulama(2023-06-23) Şenel, MehmetRekabetçi ortamın iyiden iyi hissedildiği günümüz dünyasında, örgütler çalışanların iyiliğini düşünmekte ve onları yaşamsal bir değer olarak görmektedirler. Çünkü çalışanlar örgütlerinden gördükleri destek neticesinde, daha yüksek performanslar sergilemekte, daha fazla olumlu katkı vermekte ve daha az olumsuzluk yaratmaktadırlar. Aynı zamanda, her ne koşul olursa olsun, örgütlerinin kendilerini desteklediğini bilen çalışanlar, bu zorluklara karşı sebat göstererek direnmekte ve örgüt yararına çaba göstermeye devam etmektedirler. Dolayısıyla, örgütsel desteğin sağlanması, çalışanların azim duygularının harekete geçmesine; bu sayede çalışanların daha tatmin olarak performans sergilemelerine ve mevcut işlerinden ayrılmayı daha az düşünmelerine olanak tanımaktadır. Tüm bu etmenler nezdinde, azim olgusunun, aslında örgütsel davranış alanında önemli bir yeri olduğu söylenebilmektedir. Fakat, azim olgusunu, iş yaşamı ve özellikle örgütsel davranış alanında inceleyen çok az çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, algılanan örgütsel desteğin, örgütsel çıktılar üzerindeki etkisinde azmin aracı rolünü incelemektedir. Analiz sonuçlarına göre, algılanan örgütsel destek, iş tatminini anlamlı ve olumlu şekilde etkilemekte; iş tatmini, iş performansını anlamlı ve olumlu şekilde, işten ayrılma niyetini ise anlamlı ve negatif şekilde etkilemektedir. Azim, algılanan örgütsel destek ile iş tatmini arasında kısmi aracı rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, ilgili literatür bağlamında değerlendirilmiş, uygulayıcı ve araştırmacılar için önerilerde bulunulmuştur.Öğe Farklı kıtlık mesajlarının plansız satın alma niyeti üzerindeki etkisi ve FOMO (fırsatları kaçırma korkusu)'nun aracı rolü(Karabük Üniversitesi, 2018) Şenel, Mehmet; Cengiz, HakanPlansız satın alma davranışı, günümüz modern toplumunda en önemli tüketici davranışlarından biridir. Markalar tarafından, satın alma aciliyeti yaratmak amacıyla oluşturulan kıtlık algısı, tüketicileri plansız satın alma davranışına yönlendiren önemli bir etkendir. FOMO (Fırsatları Kaçırma Korkusu), son dönemde, özellikle sosyal psikoloji alanında dikkatleri üzerine çeken bir konudur. Literatürde, FOMO'nun pazarlama stratejilerinde etkin bir şekilde kullanıldığı belirtilmesine rağmen hiçbir çalışma, FOMO'nun satın alma kararları üzerindeki etkisini incelememiştir. Bu çalışmada, farklı kıtlık mesajlarının, tüketicilerin plansız satın alma niyeti üzerindeki etkileri ve FOMO'nun bu ilişki içerisindeki aracı rolü incelenmiştir. Bu doğrultuda, araştırmada kullanılan veri, 753 üniversite öğrencisinden yüzyüze ve online anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda; algılanan kıtlığın, tüketicilerin plansız satın alma niyeti üzerindeki etkisinde FOMO'nun tam aracı rolünün olduğu belirlenmiştir. Ek olarak, zaman sınırlı kıtlığa kıyasla miktar sınırlı kıtlığın, plansız satın alma niyetini daha fazla etkilediği tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçları literatür doğrultusunda tartışılmış, araştırmacılara ve uygulamacılara önerilerde bulunulmuştur.