Yazar "Arslan, Abdullah Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DİZEL YAKITI İÇERİSİNE CeO2 NANO PARÇACIK İLAVESİNİN MOTOR PERFORMANSI VE EMİSYONLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ(2022-01) Arslan, Abdullah BurakSon zamanlarda emisyonlara gelen zorunlu sınırlamalar, üreticileri alternatif yakıtlara yöneltmektedir. Özellikle dizel motorlarda emisyon değerlerini azaltmak için katkı maddelerine yönelim artmaktadır. İçerisinde oksijen bulunduran katkılar yanmada iyileşme sağlayarak emisyonları azaltmaktadır. Elde edilen iyileşme bazı durumlarda özgül yakıt tüketimini de azaltmaktadır. Bu deneysel çalışma dizel yakıtı içerisine seryum oksit (CeO2) nano parçacık 25ppm, 50ppm, 75ppm ve 100ppm miktarlarında ilave edilerek, tam yükte ve 7 farklı motor devirlerinde (1600 – 1800 – 2000 – 2200 – 2400 – 2600 – 2800 dev/dak) yapılmıştır ve incelenmiştir. CeO2 nano parçacığının katkı olarak kullanımı yakıt karışımının alt ısıl değerini arttırmış olup viskoziteyi azaltmıştır. Motor momentinde D0 yakıtına göre DCe100 yakıtında %8,99 artış elde edilmiştir. Alt ısıl değerin artışı özgül yakıt tüketimini olumlu etkilemiştir. DCe100 yakıtında %6,10 azalarak en düşük özgül yakıt tüketimi elde edilmiştir. CeO2 nano parçacığının kullanımı termik verimde artışa neden olmuştur. CeO2 miktarı arttıkça termik verimin arttığı gözlemlenmiştir. DCe100 yakıtında D0 yakıtına göre %5,44 artarak en yüksek termik verim elde edilmiştir. Emisyonlarda ise CeO2 miktarının artışı ile birlikte karbon monoksit (CO), hidrokarbon (HC) ve is emisyonlarında azalma meydana gelmiştir. CO emisyonları DCe100 yakıtında %18,27 azalmakta, HC emisyonları DCe100 yakıtında %30,12 azalmakta ve is emisyonlarında yine DCe100 yakıtında %21,63 azalarak en düşük değerler elde edilmiştir. Azot oksit (NOx) emisyonlarında ise artan CeO2 miktarı ve silindir içi sıcaklıkla beraber artış elde edilmiştir. DCe100 yakıtında en yüksek NOx değeri D0 yakıtına göre %6,65 artarak elde edilmiştir.Öğe Investigation of the Effect of CeO2 Nanoparticle Addition in Diesel Fuel on Engine Performance and Emissions(Galenos Publ House, 2022) Arslan, Abdullah Burak; Celik, MehmetIn this study, the effects of the additive on engine performance and emissions were investigated by adding cerium oxide (CeO2)nanoparticles (NPs) into diesel fuel. The use of CeO2 NPs as an additive increased the lower calorific value (LHV) of the fuel while decreasing its viscosity and density. As a result of the experiments, an increase of 8.99% in engine torque was obtained in DCe100 fuel which 100 ppm CeO2 NPs were added compared to diesel (D0) fuel. The increase in the LHV had a positive effect on the specific fuel consumption. The use of CeO2 NPs resulted in an increase in brake thermal efficiency (BTE) due to the increased ending temperature of combustion. A 5.44% increase was obtained in DCe100 fuel compared to D0 fuel in terms of BTE. With an increase in the amount of CeO2, carbon dioxide (CO), hydrocarbon (HC), and smoke emissions were reduced. Compared to D0 fuel, the lowest values were obtained with the DCe100 fuel. CO emissions were reduced by 18.27%, HC emissions by 30.12%, and soot emissions by 21.63%. However, nitrogen oxides (NOX) emissions increased with rising CeO2 amount and in-cylinder temperature. The highest NOX value in DCe100 fuel was obtained with an increase of 6.65% compared to D0 fuel.