Yazar "Aslan, Hanifi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lise tarih derslerinde Fatih Projesi'nde kullanılan akıllı tahta ve tablet bilgisayara ilişkin öğrenci görüşleri (Karabük örneği)(Karabük Üniversitesi, 2018) Aslan, Hanifi; Candan, Ahmet SaitFatih Projesi, Türkiye genelinde, pilot uygulamaları yapılmış olan ve 2010 yılından sonra yaygınlaştırılmaya çalışılan bir eğitim projesidir. Bu projede kullanılan teknolojilerin başında akıllı tahta ve tablet bilgisayar gelmektedir. Akıllı tahta ve tablet bilgisayarların, lise tarih derslerinde kullanımı konusunda çalışma yapılmaması dikkat çekicidir. Bu çalışma, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında, Karabük ili ve Safranbolu ilçesinde FATİH Projesi'nin uygulandığı liselerdeki tarih derslerinde, Fatih Projesi, akıllı tahta ve tablet bilgisayara ilişkin öğrenci görüşlerini ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın evrenini, FATİH Projesi'nin uygulandığı 10 lisedeki, 10. ve 11. sınıfta eğitim gören 487 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmadaki veriler, mevcut durumu örneklemi dikkate alarak, tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yer alan bulgular uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanmış olan Likert tipi ölçme aracı ile elde edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda verilerden elde edilen bilgilere göre, lise tarih derslerinde tablet bilgisayar kullanımına yönelik öğrenci katılımı orta düzeydedir. Akıllı tahta kullanımına yönelik ise üst düzey katılım göstererek olumlu bir durum belirtmişlerdir. Fatih Projesine ait görüşte ise öğrencilerin projeye ilişkin görüşlerinin orta düzeyde olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin algılarında bu üç durum içinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin tarih derslerinde akıllı tahta kullanımı ve Fatih Projesi hakkındaki görüşleri, sınıf düzeyi değişkeni açısından incelendiğinde üst sınıf öğrencilerin alt sınıfa göre daha olumlu ve daha üst düzey katılım gösterdikleri görülmüştür. Okul türü değişkenine göre de, tarih derslerinde tablet kullanımı, akıllı tahta kullanımı ve genelde Fatih Projesi hakkında öğrenci görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Tarih Öğretimi, Fatih Projesi, Akıllı Tahta, Tablet Bilgisayar.