Yazar "Avci, Ümmühan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çevrimiçi öğrenme ortamlarında bilgi paylaşma davranışı ölçeği'nin türkçe uyarlaması: bir geçerlik ve güvenirlik çalışması(2015) Avci, Ümmühan; Ergün, EsinBu araştırmanın amacı Tseng ve Kuo (2014) tarafından geliştirilen Bilgi Paylaşma Davranışı Ölçeği'ni Türkçe'ye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışma sonuçlarını ortaya koymaktır. Araştırma grubu 259 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, iç tutarlılık katsayısı ve madde toplam korelasyonları hesaplanmıştır. Özgün ölçek bilgi alma ve bilgi verme olmak üzere iki faktörden oluşmaktadır. İlk olarak 10 maddelik ölçeğe açımlayıcı faktör analizi yapılmış ve faktör yükleri incelenerek bir madde ölçekten çıkarılmıştır. Sonrasında 9 maddelik ölçeğe doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda modelin iyi uyum gösterdiği bulunmuştur. Ölçekteki faktörlerin iç tutarlılık katsayıları ,91 ile ,87'dir. Ölçekteki maddelerin madde-toplam korelasyonları ,587 ile ,751 arasında hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, iki faktör altında yer alan 9 maddenin özgün formdaki faktörlerle aynı dağılım sergilediği görülmüştür. Analizler ölçeğin Türkçe formunun da geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştirÖğe Öğretmenlerin tablet bilgisayarlara yönelik görüşleri(2015) Akbaba Altun, Sadegül; Avci, Ümmühan; Ergün, EsinTüm dünyadaki gelişmelere paralel olarak, Türkiye'de çağdaş öğretim teknolojileri kullanarak daha etkin ve zengin öğrenme yaklaşımları oluşturmak için önemli çabalar sarf edilmektedir. Bu bağlamda, eğitimde fırsat eşitliği sağlamak ve okullarda teknolojiyi geliştirmek için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından FATİH Projesi başlatılmıştır. Pilot çalışmalar 52 okulda (okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim) uygulanmaktadır; Proje kapsamında 12800 tablet bilgisayarlar öğrencilere ve öğretmenlere dağıtılmıştır. Çok sayıda öğretmen ve öğrenciyi ilgilendiren projenin ülkeye yayılmasından önce, tablet bilgisayarlar hakkında öğretmenlerin görüşlerini belirlemenin PC'lerin yaygınlaştırılması öncesinde alana katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Bu nedenle, bu çalışmada üç farklı şehirden ilkokul öğretmenlerinin görüşleri açık uçlu sorular sorularak alınmıştır. Tüm öğretmenlerin tablet bilgisayarların avantajları ve dezavantajları konusunda benzer görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca, öğretmenlere herhangi bir bilgilendirme toplantısı yapılmadığından, öğretmenlerin projeye ilişkin kapsamlı bir görüşe sahip olmadıkları görülmüştür