Yazar "Cengiz, Hülya Akdemir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketicilerin hazcı (Hedonik) ve materyalist eğilimlerinin izinli mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması(Karabük Üniversitesi, 2017) Cengiz, Hülya Akdemir; Gürbüz, AhmetTeknolojik gelişmeler ve artan rekabet, şirketleri yeni pazarlama kanalları kullanmaya teşvik etmektedir. Mobil pazarlama platformları günümüzde birçok şirket tarafından kullanılan faydalı pazarlama kanalları haline gelmiştir. Bununla birlikte, bu gelişmeler izin temelli pazarlamanın ortaya çıkmasına yol açmıştır. Günümüzde izin, spam karşıtı yasalar tarafından zorunlu hale gelmiştir ve izin temelli mobil pazarlama iletileri yalnızca onları almayı kabul etmiş olan kişilere gönderilmektedir. Literatürde tüketicilerin izinli mobil pazarlama mesajlarına yönelik tutumlarını ölçme ve ölçüm aracı konusunda eksiklikler olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda çalışma kapsamında "izinli mobil pazarlama mesajlarına yönelik tutum" ölçeği geliştirilmesi ve söz konusu tutumlar üzerinde materyalizmin ve hazcı tüketimin etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu amaçla sosyal medyadaki öğrenci topluluklarına üye olan toplam 343 öğrenciden toplanan verilerle "Yapısal Eşitlik Modeli" (YEM) kullanılarak bir uygulama çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma sonucunda tüketicilerin materyalist ve hazcı tüketim eğilimlerinin izinli mobil pazarlama mesajlarına yönelik tutumları üzerinde anlamlı ve pozitif yönde bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.