Yazar "Ergün, Esin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çevrimiçi öğrenme ortamlarında bilgi paylaşma davranışı ölçeği'nin türkçe uyarlaması: bir geçerlik ve güvenirlik çalışması(2015) Avci, Ümmühan; Ergün, EsinBu araştırmanın amacı Tseng ve Kuo (2014) tarafından geliştirilen Bilgi Paylaşma Davranışı Ölçeği'ni Türkçe'ye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışma sonuçlarını ortaya koymaktır. Araştırma grubu 259 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, iç tutarlılık katsayısı ve madde toplam korelasyonları hesaplanmıştır. Özgün ölçek bilgi alma ve bilgi verme olmak üzere iki faktörden oluşmaktadır. İlk olarak 10 maddelik ölçeğe açımlayıcı faktör analizi yapılmış ve faktör yükleri incelenerek bir madde ölçekten çıkarılmıştır. Sonrasında 9 maddelik ölçeğe doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda modelin iyi uyum gösterdiği bulunmuştur. Ölçekteki faktörlerin iç tutarlılık katsayıları ,91 ile ,87'dir. Ölçekteki maddelerin madde-toplam korelasyonları ,587 ile ,751 arasında hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, iki faktör altında yer alan 9 maddenin özgün formdaki faktörlerle aynı dağılım sergilediği görülmüştür. Analizler ölçeğin Türkçe formunun da geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştirÖğe Çevrimiçi öğrenme ortamlarında sınıf topluluğu hissi ve öğrenci bağlılığı arasındaki ilişki(2017) Ergün, Esin; Kurnaz Adıbatmaz, Fatma BetülBu araştırmanın amacı çevrimiçi öğrenme sürecine etkisi olan sınıf topluluğu hissi ve öğrenci bağlılığı ile bu değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemektir. Veriler 2014-2015 yılında Karabük'te bir devlet üniversitesinde uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon eğitimi alan 175 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada, araştırmacılar tarafından hazırlanan bir kişisel bilgi formu ile birlikte Sınıf Topluluğu Ölçeği ve Öğrenci Bağlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Kruskal Wallis H-Testi, Mann Whitney U-Testi, Sperman Brown Sıra Farkları Korelasyonu ve betimsel istatistikler kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin sınıf topluluğu hisleri yüksek bulunmuştur. Farklı sıklıkta çevrimiçi derse katılma sınıf topluluğu hissini değiştirmemiştir. Çevrimiçi derse girme sıklığının artması öğrenci bağlılığını olumlu yönde etkilemiştir. Sınıf topluluğu ve öğrenci bağlılığı arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur.Öğe E-öğrenme ortamlarında öğrenme stilleri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi(2019) Kurnaz, Fatma Betül; Ergün, EsinBu çalışmada e-öğrenme ortamlarındaki öğrencilerin öğrenme stillerinin akademik başarı üzerindeki etkisiaraştırılmış ve “e-öğrenme stilleri, çevrimiçi derslere katılım, video kayıtlarını izleme değişkenleri akademikbaşarının yordayıcısı mıdır?” sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırmada 2016-2017 öğretim yılında bir e-öğrenmeortamında pedagojik formasyon eğitimi alan 501 öğrenciye (351 kadın, 150 erkek) E-Öğrenme Stilleri Ölçeği(Gülbahar ve Alper, 2014) ve Başarı Testi uygulanmıştır. Araştırma ölçme ve değerlendirme dersi kapsamındaöğretim yönetim sistemi üzerinden 14 hafta boyunca çevrimiçi derslerle yürütülmüştür. Öğrencilere bu kurs sonundapedagojik formasyon eğitimi sertikası verilmiştir. Başarı Testi araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Bu testaraştırma grubuna benzeyen başka bir grupta denenerek güvenilir ve geçerli sonuçlar verdiği belirlenmiştir. Bu testtenalınan puanlar akademik başarının ölçüsü olarak kabul edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aşamalı çokluregresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, çevrimiçi derslere katılma, video kayıtlarını izleme, aktiföğrenme stili ve bağımsız öğrenme stili e-öğrenme ortamında akademik başarıyı yordamaktadır. Bu dört değişkenakademik başarıdaki toplam varyansın %7’sini açıklamaktadır.Öğe Öğrencilerin kişilik özellikleri ve performanslarına ilişkin bir sosyal ağ analizi(2017) Avcı, Ümmühan; Ergün, EsinSosyal ağ analizi insanlar, gruplar, örgütler, bilgisayar ya da diğer bilgi akışının yaşandığı her şey arasındaki ilişkileri ölçer ve haritalandırır. Bu araştırmanın katılımcılarını Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan 22 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma kapsamında derste çeşitli öğretim teknolojilerini dijital ders materyalleri üretmek, ödev yapmak ve konu anlatmak gibi amaçlarla kullanan öğrencilerden bilgiye ulaşmak üzere en çok ve en az tercih edilenlerin ve bunun olası nedenlerinin belirlenmesi, ayrıca bu öğrencilerin performansları ve kişilik özelliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Böylece günümüzde teknoloji destekli öğrenme ortamlarında öğrenme ilişkilerinin nasıl olduğunun anlaşılmasına, bu ortamların etkililiğinin ve öğrencilerin performanslarının artırılmasına yönelik ipuçları elde etmek hedeflenmiştir. En çok tercih edilen öğrencilerin iç-derece merkezilik puanları ile derse ilişkin performansları arasında anlamlı yüksek bir ilişki (r=0,703) görülmüştür. Öğrencilerin kişilik özellikleri ve iç-derece merkezilik puanları arasında ise anlamlı bir ilişki görülmemiştir. Bu bulgu en çok tercih edilen öğrencilerin kişilik özelliklerinde görülen çeşitlilik ile desteklenmektedir. Bu öğrencilerde duygusal denge ve duygusal dengesizlik ile deneyime açıklık ve gelişmemişlik kişilik özellikleri bir arada görülebilmektedir. Ancak bu öğrencilerin hepsinin dışa dönüklük, yumuşak başlılık ve sorumluluk faktör puanlarının yüksek olduğu görülmüştürÖğe Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik kaygılarına etkisi(2016) Cabı, Emine; Ergün, EsinÖğretmen yeni bir dijital teknolojiyi derste kullanmak istemesine rağmen, kullanıma yönelik duyduğu kaygı yüzünden teknolojiyi ders ortamına dâhil etmeyebilir. Öğretmen adaylarının, eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik kaygılarını belirlemek, bu kaygıların en aza indirilmesi yönünde yapılan ve yapılacak çalışmalara yardımcı olabilir. Bu çalışma, Eğitim Fakültesi, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı(ÖTMT) dersi sürecinde öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerine yönelik kaygılarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya lisans eğitimi alan 68 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada Yalçınalp ve Cabı (2015) tarafından geliştirilen beş alt boyutu içeren Eğitim Teknolojileri Kullanımı Kaygı(ETKK) Ölçeği kullanılmıştır. Faktörlerin Cronbach Alfa katsayıları ise .92 ile .70 arasında değişmektedir. Çalışma gurubuna ÖTMG dersinin başında ETKK Ölçeği uygulanmıştır. Ders haftada 2 saat yüz yüze, 2 saat uzaktan eğitim ile 14 hafta gerçekleştirilmiştir. Ders sürecinde öğrenciden her hafta dijital materyal geliştirilmesi istenmiştir. Dönem sonunda aynı çalışma gurubuna ölçek tekrar uygulanmıştır. Veriler ilişkili örneklemler için t testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda görev yeri merkezli ve teknoloji dezavantaj-kısıtlılık merkezli alt faktörlerinin ön test ve son test ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuş, diğer alt faktörlerde herhangi bir farklılık bulunmamıştırÖğe Öğretmenlerin tablet bilgisayarlara yönelik görüşleri(2015) Akbaba Altun, Sadegül; Avci, Ümmühan; Ergün, EsinTüm dünyadaki gelişmelere paralel olarak, Türkiye'de çağdaş öğretim teknolojileri kullanarak daha etkin ve zengin öğrenme yaklaşımları oluşturmak için önemli çabalar sarf edilmektedir. Bu bağlamda, eğitimde fırsat eşitliği sağlamak ve okullarda teknolojiyi geliştirmek için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından FATİH Projesi başlatılmıştır. Pilot çalışmalar 52 okulda (okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim) uygulanmaktadır; Proje kapsamında 12800 tablet bilgisayarlar öğrencilere ve öğretmenlere dağıtılmıştır. Çok sayıda öğretmen ve öğrenciyi ilgilendiren projenin ülkeye yayılmasından önce, tablet bilgisayarlar hakkında öğretmenlerin görüşlerini belirlemenin PC'lerin yaygınlaştırılması öncesinde alana katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Bu nedenle, bu çalışmada üç farklı şehirden ilkokul öğretmenlerinin görüşleri açık uçlu sorular sorularak alınmıştır. Tüm öğretmenlerin tablet bilgisayarların avantajları ve dezavantajları konusunda benzer görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca, öğretmenlere herhangi bir bilgilendirme toplantısı yapılmadığından, öğretmenlerin projeye ilişkin kapsamlı bir görüşe sahip olmadıkları görülmüştürÖğe Uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi(2017) Ergün, Esin; Kurnaz Adıbatmaz, Fatma BetülYaşam boyu öğrenme 21. yüzyıl bilgi toplumunun getirdiği önemli kavramlardan biridir. Yaşam boyu öğrenme kapsamında eğitim fakültesi mezunu olmayanların öğretmen olmasını sağlayan uzaktan eğitim yöntemi ile Pedagojik Formasyon Sertifika Programı başlatılmıştır. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili öğrenme yaşantılarına ilişkin görüşlerini ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerini ortaya çıkarmaktır. Elde edilen bulgular doğrultusunda uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile öğrencilerin çevrimiçi derslere girme sıklığı arasında manidar bir ilişki bulunamamıştır. Öğrencilerin %82'si uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon programına katılmanın tek başına çalışma alışkanlıklarını olumlu yönde etkilediğini, %81'i uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon programında ödev verilmiş olmasının öğrenme deneyimlerini artırdığını, %87'si ilgi duyduğu konularda uzaktan eğitim yoluyla kendini geliştirmek istediğini bildirmiştir.