Yazar "Erol, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Duygusal zekânın etik liderlik davranışı üzerindeki etkisi: Turizm işletmeleri yöneticileri üzerine bir uygulama(Karabük Üniversitesi, 2017) Erol, Sibel; Kulualp, Halime GöktaşDuygusal zekânın etik liderlik davranışı üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla yapılan bu çalışmada Bartın, Zonguldak ve Karabük illerindeki otellerde görevli 389 yöneticinin görüşüne başvurulmuştur. Araştırmaya katılanların tanımlayıcı özeliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, duygusal zekâ ve etik liderlik davranışı düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden yararlanılmıştır. Yöneticilerin demografik özelliklerine göre duygusal zekâ ve etik liderlik davranışı düzeylerinin farklılaşmasının incelenmesinde t-testi, tek yönlü Anova ve Tukey testlerinden yararlanılmıştır. Yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile etik liderlik davranışları arasındaki ilişkilerin incelenmesinde korelasyon analizinden, duygusal zekâ düzeylerinin etik liderlik davranışı üzerindeki etkilerinin incelenmesinde ise regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; turizm işletmelerinde görevli yöneticilerin iyi düzeyde duygusal zekâya ve etik liderlik davranışına sahip oldukları belirlenmiştir. Yöneticilerin demografik özelliklerine göre duygusal zekâ ve etik liderlik davranışı algılarında farklılaşmaların olduğu da belirlenmiştir. Yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile etik liderlik davranışları arasında ilişkiye rastlanmıştır. Ayrıca; yöneticilerin duygusal zekâ düzeylerinin etik liderlik davranışları üzerinde etkisi bulunmuştur.Öğe Üniversite öğrencilerinin motivasyonunda sosyal etkinliklerin önemi(2018) Göktaş Kulualp, Halime; Erol, SibelBu çalışma, üniversite öğrencilerinin okul hayatına motive olmalarında sosyal etkinliklerinönemine odaklanmaktadır. Öğrencilerin sosyal etkinlik tutumlarının onların motivasyonlarıüzerindeki etkisi, 395 üniversite öğrencisinden anket yöntemiyle elde edilen veriler aracılığıylabelirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin sosyal etkinliklere yönelik tutumlarınınonların motivasyon düzeyleri üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisi bulunmaktadır.Ayrıca, sosyal etkinliklere yönelik olumlu tutumlar ile içsel motivasyon düzeyleri veözdeşleşmiş dışsal motivasyon düzeyleri arasında ve sosyal etkinliklere yönelik olumsuztutumlar ile içe yansıtılmış dışsal motivasyon düzeyi, motivasyonsuzluk düzeyi ve özdeşleşmişdışsal motivasyon düzeyi arasında anlamlı ve olumlu yönde bir ilişkinin bulunduğu da tespitedilmiştir. Çalışma, literatüre sağladığı katkı yanında, eğitim sisteminin kalitesininartırılmasında önemli bir unsur olan motive edici araçlara dikkat çekmesi açısındanuygulamaya da katkı sağlamaktadır. Araştırma sonuçları, okul yöneticilerinin düzenlediklerisosyal etkinliklerin öğrencilerinin başarısını artırdığı için uzun vadede okullarını tercih edilen,takdir gören, okul akademik başarı sıralamalarında kendi okullarını ön sıraya yükselten biretken olduğunu göstermiştir