Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Göktaş, Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    NOKTA DİRENÇ KAYNAĞI İLE BİRLEŞTİRİLMİŞ DP1000 ÇELİĞİNİN FARKLI YÜKLERDEKİ YORULMA ÖMRÜNE KOROZİF ORTAMIN ETKİLERİ
    (2020-07-17) Göktaş, Mustafa
    İleri dayanımlı çeliklerin birinci jenerasyonundan olan çift fazlı çelikler, mükemmel dayanım-süneklik ilişkisi, yüksek pekleşme üssü ve şekillendirilebilirlik gibi üstün özelliklerinden dolayı, otomotiv sanayisinde yaklaşık 40 yıldır yaygın olarak tercih edilmektedir. İlk üretilen çift fazlı çelikler orta seviye dayanım değerlerine sahip iken, son yıllarda çift fazlı çeliklerin ultra yüksek dayanımlı serileri de ticari olarak otomotiv imalatında yerini almıştır. Sahip oldukları mikro yapı çift ve diğer ileri dayanımlı sac çeliklerinin imalat süreçlerinde özelliklerini kaybetmemeleri açısından hassasiyet oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ultra dayanımlı çift fazlı çeliklerden olan DP 1000 kalite sac çeliklerinin nokta direnç kaynaklı birleştirmelerinin, farklı yüklerdeki yorulma davranışları ve eşzamanlı olarak korozif ortamın yorulma ömürlerine etkileri incelenmiştir. Öncelikle, otomobillerde kritik bölgelerde bulunan nokta direnç kaynağı ile T şeklinde birleştirilmiş sac çelik parçalardaki nokta direnç kaynakların maruz kaldığı kuvvetler analiz edilerek bir yorulma modeli geliştirilmiş ve yorulma deneyleri, geliştirilen model ile yapılmıştır. Modelin doğrulaması ve kuvvet analizleri için ticari bir sonlu elemanlar analiz programı olan ANSYS kullanılmıştır. Nokta direnç kaynaklı birleştirmeler değişken kaynak akımları ve diğer kaynak parametreleri sabit tutularak uygulanmıştır. Nokta kaynaklı birleştirme numuneleri altı farklı genlik değerinde yorulma deneyine tabi tutulmuştur. İlave olarak nokta direnç kaynaklı birleştirmeler ticari sonlu elemanlar program SIMUFACT ile benzer sınır şartlarındada teorik olarak modellenip elde edilen sonuçlar deneysel sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Nokta direnç kaynak işlemleri EN ISO 12473 standartına uygun olarak yapılmıştır. Yorulma deneyleri korozif ortam içerisinde tekrarlanarak korozif ortamın numunelerin yorulma ömrü üzerindeki etkileri incelenmiştir. Korozyonlu yorulma deneyleri %3,5 NaCI ve saf sulu elektrolit ortamında yapılmıştır. Ayrıca numuneler her deney aşamasında makro ve mikro görüntü analiz (SEM, Stero ve optik mikroskop) analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak nokta direnç kaynaklı birleştirme numunelerinin yorulma davranışı, çekme yük taşıma kapasitesi, etken kırılma davranışları detaylandırılmıştır.

| Karabük Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kastamonu Yolu Demir Çelik Kampüsü, 78050 - Kılavuzlar, Karabük, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim