Yazar "Karagöz, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ann based prediction of engine performance and exhaust emission responses of a ci engine powered by ternary blends(2020) Karagöz, MustafaIn this study, experimental data was collected from a single cylinder diesel engine fueled by pyrolytic oil, neat diesel and butanol fuel blends. The experimentswere conducted at various engine loads, namely from 0.25 kW to 1.25 kW by0.25 kW increment. The engine performance and exhaust emission data obtainedwere modeled using an artificial neural network (ANN) algorithm. CO, NOx,BSFC, and BTE were considered in the ANN model. The results were discussedin terms of R2, MBE, and RMSE metrics. R2 value of the performance and exhaustemission responses’ prediction were 0.986, 0.963, 0.991, and 0967 for BTE,BSFC, NOx, and CO, respectively, and in addition, all MBE value was very closeto zero and smaller than 1.14. As a conclusion, the present paper showed thatperformance and exhaust emission responses of ternary fuels can be accuratelypredicted using an artificial neural networkÖğe Dizel-metanol-nanopartikül ile çalışan bir dizel motorda titreşim ve gürültü değişimlerinin incelenmesi(2020) Karagöz, MustafaYüksek tork çıkışı ve yakıt tasarrufu sebebiyle birçok araçta ve ekipmanda kullanılan dizel motorlar, sıkılaşanemisyon standartları sebebiyle üzerinde daha çok çalışması gereken konular arasında yerini almıştır. Bu nedenledizel motorlardaki katkı maddeleri ile zararlı egzoz emisyonlarının seviyelerini azaltmak büyük önemtaşımaktadır. Son zamanlarda dizel motorlarda kullanılan alternatif yakıtlara nanopartiküllerin ilavesi ileemisyon ve performans üzerindeki etkisini ortaya koyamaya çalışan birçok çalışma yapılmıştır. Bunun yanı sıradizel motorların neden olduğu olumsuz etkilerin arasında yer alan titreşim ve gürültü konusu nispeten daha azçalışılmıştır. Bu çalışmada, hacimce %90 dizel yakıtına %10 metanol eklenerek oluşturulan test yakıtına 50 ppm,100 ppm ve 200 ppm Al2O3 eklenerek 5 farklı test yakıtı oluşturulmuştur. Metal-oksit bazlı nanopartiküllerineklenmesi ilk olarak test yakıtlarının setan sayısını artırmış ve alt ısıl değerini azaltmıştır. Metanol-nanopartikülkarışımlarındaki daha yüksek oksijen atomları yanma sürecinin kalitesini artırmıştır. Test motoru 2000 rpm sabitmotor hızında 2.5, 5, 7.5 ve 10 Nm motor yüklerinde testler gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen testlerde metaloksit bazlı nanopartiküllerin eklenmesi titreşim ve gürültü değerlerinin değişimleri incelenmiştir.Öğe An engine mount design and vibration analysis(2020) Karagöz, Mustafa; Tuncay, BiranVibration is an important parameter affecting performance in vehicles. Enginevibrations and vibrations coming from the road are the most important sources ofvibration in vehicles. If the vibration is not damped, it will cause noise, fuel consumption and damage to the vehicles and it is transmitted to the passenger cabin,thus negatively affecting both the comfort of the driving and the health of thepeople in the vehicles. In the vehicles, engine mounts are used to damp vibrationproduced by the engine. However, in the recent years, there have been trends inthe automotive industry to mitigate vehicles and reduce costs, while reducingemissions values and producing more powerful engines. Vehicles mitigatingcauses more vibration on the vehicle. Therefore improvement of existing systemsis a necessity. In this study, in order to reduce the vibration caused by the engine,an engine mount system was created and vibration analysis of the engine mountsystem as made.Öğe Environmental pollution cost analyses of a compression ignition diesel engine fuelled with tire pyrolytic oil-diesel blends(2020) Karagöz, Mustafa; Uysal, CüneytThis paper represents the environmental pollution cost analysis of a single-cylinder, four-stroke, naturally aspirated, compression ignition diesel engine fuelled with tire pyrolytic oil (TPO)-diesel blends. TPO-diesel blends were prepared as 10 vol.% TPO + 90 vol.% diesel (TPO10D90), 30 vol.% TPO + 70 vol.% diesel (TPO30D70) and 50 vol.% TPO + 50 vol.% diesel (TPO50D50) blends. The experiments were con-ducted on test engine loads of 3 Nm, 6 Nm, 9 Nm and 12 m and on con-stant crankshaft speed of 2000 rpm. It was found that TPO10D90 had bet-ter performance compared to neat diesel and other blends considered in this study in terms of environmental pollution cost analysis. As a result, at engine load of 3 Nm, the specific environmental pollution costs of neat diesel and TPO10D90 were obtained to be 0.05361 $/kWh and 0.04724 $/kWh, respectively. It can be concluded that TPO-diesel blends having low TPO content can be used as alternative fuel for neat diesel in diesel engines in terms of environmental pollution cost analysis.Öğe Hayvansal atıkların kofermentasyonu ile biyogaz üretimi(Karabük Üniversitesi, 2016) Karagöz, Mustafa; Deniz, EmrahBuji ateşlemeli motorlarda yakıt tüketim ve egzoz emisyonlarını azaltmak amacıyla doğalgaz, biyogaz ve alkoller alternatif yakıt olarak kullanılmaktadır. Çalışmanın birinci aşamasında, pilot ölçekli bir biyogaz sistemi kurularak, %40'ı büyük baş hayvan gübresi, %35'i su, %17'si peynir altı suyu ve %8'i tavuk gübresinden oluşan hammadde karışımından kofermantasyon yöntemi ile biyogaz üretilmiştir. Biyogaz üretimini gerçekleştirmek için yaklaşık 6 m3 lük bir biyogaz tesisi kurulmuştur. Kurulan biyogaz tesisinde basınç, devir, sıcaklık, konum ve durum bilgileri alınarak motor, vana, karıştırıcı ve blower gibi sistem elemanlarına müdahale edilerek sistemin operatörün istediği doğrultuda optimum çalışma koşulları ile kontrolünü sağlayan bir SCADA yazılımı oluşturulmuş ve otomasyon sistemi kurulmuştur. Kurulan otomasyon sistemi ve SCADA yazılımıyla, sensör ve cihazlardan gelen bilgiler doğrultusunda ortam sıcaklığı, fermentör sıcaklığı, üretilen biyogaz, toplam üretilen biyogaz, fermentör basınç değişimi grafikleri gerçek zamanlı olarak kaydetme imkânı sağlanmıştır. Üretilen biyogazın bünyesindeki kirletici gazların (CO2, H2S) giderilmesi amacıyla yıkama ve desulfürizasyon işlemleri iki aşamada uygulanmıştır. Saflaştırma işlemi sonunda %51, %57 ve %87 (M51, M57 ve M87) CH4 içeriğine sahip biyogaz elde edilmiştir. İkinci aşamada ise, elde edilen biyogaz yakıtlarının buji ateşlemeli bir motorda kullanılmasının performans, emisyon, gürültü emisyonu ve yanma karakteristiklerine etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Deneylerde; 4 silindirli, 4 zamanlı, 11:1 sıkıştırma oranına sahip su soğutmalı buji ateşlemeli bir motor kullanılmıştır. Testler değişik yük (1,5- 3- 4,5- 6- 7,5- 9 kW) ve sabit hızda (1500 rpm) gerçekleştirilmiştir. Yapılan deneyler sonucunda, biyogaz içeriğindeki metan oranının artmasıyla birlikte 9 kW yükleme değeri için silindir içi basınç ve egzoz gazı sıcaklığı sırasıyla %23,11 ve %6,5 oranında artmış, özgül yakıt tüketimi ise, %13,5 azalmıştır. Ayrıca, metan oranındaki artışa bağlı olarak CO, NOX emisyonları artarken HC emisyonlarının azaldığı tespit edilmiştir.Öğe Pirolitik yakıt-dizel-alkol karışımları ile çalışan bir dizel motorun hc ve no emisyonlarının araştırılması(2020) Karagöz, Mustafa; Yanbuloğlu, BurakDünya nüfusunun artması ile birlikte atık miktarında da hızlı bir artış meydana gelmektedir. Sürdürülebilir birçevre, ancak kaynakların korunarak ya da tekrar değerlendirilerek etkili bir şekilde kullanımı ile mümkündür.Atıkların sürdürülebilir bir şekilde tekrar döngüye kazandırılması en etkin yöntemlerden birisi olarak kabulgörmektedir. Bu bağlamda, son dönemlerde atıktan enerji elde edilmesi de popüler konular arasındadır. Buçalışmada, atık araç lastiklerinden elde edilen pirolitik yakıt, saf dizel yakıtlarla belirli oranlarda harmanlanarakbir dizel motorda kullanılabilirliği test edilmiştir. Testler 250, 500, 750 ve 1000 W motor yüklerindegerçekleştirilmiştir. Yakıt özelliklerinin iyileştirilmesi amacıyla, dizel-prolitik yakıt karışımlarına daha sonra nbütanol ilave edilerek karışımın oksijen içeriği zenginleştirilmiştir. Sonuçta, HC ve NO emisyonlarında önemlidüşüşler elde edilmiştir. Çalışma, atık araç lastiklerinin tekrar değerlendirilerek saf dizel yakıta göre daha temizbir şekilde yakılabileceğini ve böylece doğadan yok edilebileceğini göstermektedir. Ayrıca bu çıktılar,sürdürülebilirlik, çevre bilinci, atık yönetimi ve hızla tükenen fosil yakıtlar için de oldukça umut vericidir.