Yazar "Karakavuz, Adem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen rotasyonuna yönelik okul yöneticilerinin düşünceleri: Karabük örneği(Karabük Üniversitesi, 2016) Karakavuz, Adem; Tunçbilek, Mehmet MuratEğitimin kalitesini artırmak elbette eğitim unsurlarının kalitesini artırmakla mümkündür. Kaliteli bir eğitimde öğretmen temel unsuru oluşturmaktadır. Öğretmenin moral ve motivasyonun artırmak, onun için güvenli çalışma şartları oluşturmak dolaylı olarak eğitim kalitesine yansıyacaktır. Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen rotasyonu uygulaması hususunda, merkezi bölgelerdeki okullarda çalışan hizmet süresi ve hizmet puanı yüksek olan öğretmenlerin uzun yıllar aynı okullarda çalışması sonucu genç öğretmenlerin merkezlere uzak kırsal bölgelerde kaldığını, bu durumun önüne geçmek ve fırsat eşitliği sağlamak için rotasyon uygulamasının planlandığını belirtmiştir. Bölgeler ya da okullar arası dengeyi sağlama noktasında önemli sayılabilecek rotasyon uygulaması her değişim kadar içerisinde barındırdığı belirsizlikler ve değişimin doğası gereği olumsuz yaklaşımlarla karşı karşıya kalması olasıdır. Uygulama sonucunda olumlu ya da olumsuz etkilenen öğretmenler gittikleri okullarda mutlaka değişikliklere sebep olacaklar bu durum da okul yönetimine yansıyacaktır. Bu sebeple okul yöneticilerinin öğretmen rotasyonuna yönelik görüşleri önem teşkil etmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin azami çalışma sürelerine bağlı zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerini ortaya koymak ve önerilerde bulunmaktır. Ayrıca geçtiğimiz yıl öğretmen rotasyonun uygulanması ertelenmiştir. Yapacağımız çalışma sonuçları, uygulanması planlanan rotasyon için bakanlığa önerilerde bulunabilecektir. Azami çalışma sürelerine bağlı öğretmenlerin zorunlu yer değişiklikleri, örgütsel manada okullarda değişikliklere yol açacaktır. Okullarda meydana gelecek değişiklikler, uygulama hakkında okul yönetici algılarının belirlenmesi amacıyla yapılan çalışmada; konu ile ilgili kuramsal bilgiler ve Karabük ilinde eğitim öğretime devam eden okullarda çalışan okul yöneticilerine uygulanan alan araştırması bilgileri sunulmuştur. Cronbach's Alpha yöntemi kullanılarak okul yöneticilerine uygulanan anket sorularının güvenirliliği ölçülmüştür. Okul yöneticilerinin demografik özellikleri ile fonksiyonel değişkenler arasında ilişki olup olmadığı bağımsız grup T ve Anova testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak bu çalışmada yapılması planlanan öğretmen rotasyonu uygulamasının okullarda lider konumunda bulunan okul idarecilerinin öğretmen rotasyonuyla ilgili düşüncelerinin neler olduğu ortaya konulmuştur. Araştırma bulgularına göre okul yöneticileri öğretmen rotasyonuna olumlu bakmakta fakat MEB tarafından, öğretmen rotasyonu için mevcut yönetmeliği eklenen maddeleri ve yapılan çalışmaları yetersiz bulmaktadır. Yapılan araştırmanın, uygulanması planlanan öğretmen rotasyonuna ışık tutabilmesi önem teşkil etmektedir. Anahtar Sözcükler : Rotasyon, okul yönetimi, öğretmen, motivasyon, milli eğitim, zorunlu, yönetici.