Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaoğlu, Kaan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ELEKTRİKLİ ARAÇ KABLOSUZ ŞARJ SİSTEMLERİNDE DOĞRU KONUMLANDIRMA İÇİN KARTEZYEN ROBOT TASARIMI
    (2024-06) Karaoğlu, Kaan
    Bu çalışmada, elektrikli araçların kablosuz olarak şarj edilmesi sırasında enerji kayıplarının azaltılması ve verimliliğin arttırılması için kartezyen robot tasarımı geliştirilmektedir. Günümüz ve geleceğin ulaşım teknolojileri arasında üst sıralarda yer alan elektrikli araçlar için şarj sistemleri oldukça önemlidir. Elektrikli araçlar 20. yüzyılın başından beri çalışılmakta, ayrıca sessiz ve temiz sürüş gerektiren birçok uygulamada yerini almış görünmektedir. Bu tez çalışmasında elektrikli araçların statik ve dinamik olmak üzere iki farklı yapıdaki kablosuz şarj yöntemleri incelenmiş, avantajları ve dezavantajları ortaya konulmuştur. Elde edilen veriler doğrultusunda elektrikli araç kablosuz şarj sistemlerinin verim oranını arttırabilecek zeki kablosuz şarj sistemi fikri ortaya çıkmıştır. Elektrikli araçlarda zeki kablosuz şarj sistemi, otonom olarak aracın anlık şarj bilgisini ve konum bilgisini alan, bu bilgiler doğrultusunda da yine otonom olarak aktarılacak gücü belirleyen ve maksimum verim elde etmek adına manyetik alan yöntemini kullanarak şarj pedlerini hizalayan bir sistemdir. Bu tez çalışması sayesinde elektrikli araçların kablosuz şarj edilmesi işleminde bir insana ihtiyaç duyulmadan manyetik alan etkileşimi ile konum takibi yapılmakta, Bluetooth haberleşmesi ile güncel şarj durumu takip edilebilmekte, kartezyen tipi robot ile otonom olarak hizalama gerçekleştirilebilmekte ve bu sayede yer istasyonundan araca aktarılan güçte minimum kayıp ve maksimum verim elde edilebilmektedir. Bu tezde kullanılan yöntemler sayesinde endüstride düşük maliyetli ancak sistem kararlılığı ve kontrol mekanizması zayıf sistemler yerine, yüksek hassasiyet ve düşük hata oranı olan sistemlere geçiş yapılabilecektir.

| Karabük Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kastamonu Yolu Demir Çelik Kampüsü, 78050 - Kılavuzlar, Karabük, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim