Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Koç, Mehmet Akif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    35 mm uçaksavar namlusunun atış esnasındaki dinamik analizi
    (Karabük Üniversitesi, 2013) Koç, Mehmet Akif; Esen, İsmail
    Günümüzde silah teknolojileri alanındaki gelişmeler hızla ilerlemektedir. Silah sistemlerinde vuruş kabiliyetini etkileyen önemli bir faktör namlu sisteminin atış esnasındaki dinamik davranışıdır. Atış anında namlu içindeki barutun patlamasıyla oluşan yüksek basınç çekirdeği çok yüksek bir ivme ile hızlandırmakta ve çekirdeğin namlu içindeki hareketi ile namlunun etkileşiminden dolayı namlu titreşmektedir. Bu titreşim namlunun boyutları, çekirdeğin kütlesi, çekirdeğin ivmesinden etkilenmektedir. Bu çalışmada 35 mm çapında ve 3240 mm boyundaki bir uçaksavar namlusunun dinamik davranışı incelendi. Çalışma, patlama anında oluşan şok dalgaları hariç tutularak mermi çekirdeği ile namlunun dinamik etkileşimi ile sınırlandırıldı. Bu dinamik etkileşim MATLAB ile bir program yazılarak sonlu elemanlar yöntemi ve Newmark?ın doğrudan zaman integrasyonu yöntemini kullanarak ivmelenmekte olan mermi çekirdeği ve namlunun hareket denklemi çözülerek dinamik yer değiştirmeler elde edildi. Namlunun katı modeli SOLİDWORKS programı ile oluşturuldu. Namluya ait doğal frekanslar ve mod şekilleri ANSYS programında ve MATLAB programında elde edilerek sonuçlar karşılaştırıldı. Namlunun vuruş kabiliyetinin artırılması için bir titreşim absorberi geliştirildi.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Araç yol etkileşiminin modellenmesi ve araca etki eden dinamik kuvvetlerin analizi
    (Karabük Üniversitesi, 2017) Koç, Mehmet Akif; Esen, İsmail
    Herhangi bir araç rijit bir zemin üzerinde sabit hız veya pozitif-negatif ivmelenen hareket yaparak ilerlediğinde, araç tekerleklerine yol asfaltı ile temas halinde bulunan bölgeden araca dikey yönde iletilen kontak kuvvetleri temel olarak yol pürüzlülüğü dikkate alınarak hesaplanabilir. Bu yol pürüzlülükleri ise yol yüzeyinde düzgün dağılımlı olarak kabul edilen ve asfalt kalitesini belirten rastgele yol düzensizlikleri ile yol üzerinde yeri, konumu, genişliği, yüksekliği ve sayısı ile belirlenerek elde edilen rastgele olmayan yol düzensizlikleridir. Eğer aracın üzerinden geçtiği yol rijit bir zemin olarak değil de günlük hayatta olduğu gibi esnek bir yapı (toprak, köprü vs.) olduğu göz önünde bulundurulursa, bu durumda tekerlek kontak kuvvetlerinin hesabı oldukça karmaşık olup literatürde bu alanda yapılmış çalışmalar sınırlı kalmıştır. Bu tez çalışmasında sürekli bir sistem olarak kabul edilen esnek bir yapı ile ayrık bir sistem olarak modellebilen hareketli sistem arasındaki dinamik etkileşim esnek yapının eğilmesi, zemin düzensizlikleri, hareketli sistemin titreşimleri göz önünde bulundurularak MATLAB ticari yazılımında hazırlanan özel bir program ile analiz edilmiştir. Esnek bir yapı olarak düşünülen köprü kirişi basit mesnetli olarak Euler-Bernoulli kiriş teorisine uygun olarak modellenmiştir. Köprü üzerinde sabit hızda ilerlediği düşünülen ayrık sistem araç modeli dört, altı ve on serbestlik dereceli olarak ayrı ayrı modellenmiştir. Sistemin bütünleşik titreşimlerini temsil eden diferansiyel hareket denklemleri Lagrange ve Hamilton prensiplerine uygun olarak elde edilmiştir. Elde edilen bu diferansiyel denklemler birinci mertebeden durum-uzay diferansiyel denklem sistemine indirgedikten sonra dördüncü dereceden Runge-Kutta metodu kullanılarak zaman bölgesinde yüksek hasasiyette çözümü elde edilmiştir. Kullanılan bu çözüm metodunun literatürde daha önce yapılan Sonlu Elemanlar Yöntemi (SEY) çözümünde kullanılan Newmark-? metodu ile karşılaştırılmış olup bu yöntemden daha ekili olduğu sunulan karşılıklı analizler ile gösterilmiştir. Çalışmada sunulan metot ile sabit hız ile ilerleyen bir aracın herhangi bir bileşeni üzerine (tekerlek, aks, araç gövdesi, yolcu ve şoför koltukları vs.) etki eden dinamik kuvvet genlikleri, sadece rijit zeminde ilerlediği kabulü ile değil aynı zamanda rijitliği önceden belirlenmiş esnek bir yapı üzerinde ilerlediği de göz önünde bulundurularak hesaplanabilmektedir. Böylelikle bu tez çalışmasında araç bileşenleri üzerine etki eden dinamik kuvvetlerin etkilendiği parametreler (araç hızı, rastgele ve rastgele olmayan yol düzensizlikleri, köprü rijitliği, köprü üzerinden geçen araç sayısı) belirlenmiş olup her bir parametrenin bu kuvvetler üzerine etkisi ayrı ayrı detaylıca incelenmiştir. Bu tez çalışmasında önerilen metottan yararlanılarak herhangi bir araç bileşeni üzerine etki eden dinamik kuvvetler zahmetli, pahalı ve bir okadar da zaman alıcı deneysel çalışmalara gerek kalmadan hesaplanabilerek ekonomik tasarruf sağalabilecektir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Comparative analysis of full car model with driver using pid and lqr controllers
    (2022) Eroğlu, Mustafa; Koç, Mehmet Akif; Kozan, Recep; EŞen, İsmail
    -
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Design of the active control algorithm to reduction of the vibrations due to interactionhigh-speed railway vehicle bogie and structure
    (2021) Koç, Mehmet Akif; Eroğlu, Mustafa; EŞen, İsmail
    This study analyzes excessive vibrations that occurred on the railway vehicle bogie with the computer simulation of a 4-DOF half car railway bogie dynamic physical model and Euler-Bernoulli flexible bridge beam with the simply supported boundary conditions has been introduced considering some limitations which affect problem formulation. To reduce these excessive vibrations other than conventional suspension systems such as passive one, an active suspension system has been designed and attached to the primary suspension system of the railway bogie car. Then, to control these active suspension systems, a control algorithm based on PID and SMC is considered. The coupled equation of motion of the railway bogie car and flexible Euler-Bernoulli bridge beam is obtained by Hamilton’s principle in the time domain with the active suspension system. Finally, to demonstrate the effect of the active suspension system with the PID and SMC algorithm upon these excessive vibrations, a computer simulation has been implemented, and the results are presented comparatively. Consequently, the maximum railway vehicle bogie vertical displacement and vertical acceleration have been significantly reduced.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Dynamic analysis of flexible structures under the influence of moving multiple vehicles
    (2018) Koç, Mehmet Akif; Eroğlu, Mustafa; Çay, Yusuf; Çerlek, Ömer; EŞen, İsmail
    In this study, the parameters affecting the dynamic behavior of flexible structures under the influence ofmultiple vehicle passages are examined in detail. The flexible structure considered in the study is considered as abridge girder with simple supported boundary conditions which modelled according to Euler-Bernoulli thin beamtheory. The equations of motion of the bridge beam in contact with the vehicle passing over the bridge wereobtained by using the Lagrange equation after the kinetic and potential energies of the system were obtained. Thesecond-order differential equations representing the motion of the system are transformed from the first-order statespace matrix representation to the first-order state using the state variables specified in the study. The system ofdifferential equations is then solved with high accuracy using a special program prepared in the MATLABcommercial software using the Runge-Kutta algorithm from the fourth degree in the time domain.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    On the 3D wave propagation response of sandwich nanoplates with symmetric FGM face layers and GPRL-reinforced foam core layer
    (Springer Science and Business Media LLC, 2024-12-10) Eroğlu, Mustafa; Esen, İsmail; Koç, Mehmet Akif
    This study investigates 3D wave propagation in a sandwich nanosensor plate, emphasizing thermo-mechanical characteristics. The research employs sinusoidal higher-order shear deformation and nonlocal strain gradient elasticity theories on sandwich construction, including functionally graded ceramic (Si3N4) and metal (Ti6Al4V) face layers and a graphene-reinforced metal foam core. The governing equations are formulated using Hamilton's principle and resolved by the Navier method, integrating temperature, Lorentz, and viscoelastic effects. The primary characteristics examined encompass graphene volume fraction, temperature fluctuations, nonlocal effects, foam porosity, and magnetic potential. The results demonstrate a phase velocity of almost 4.2 km/s at wave numbers above 100 1/nm at Delta T = 0, diminishing to approximately 3.0 km/s as Delta T approaches 1200. The findings enhance the optimization of nanosensor design for dependability under elevated temperature conditions.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Self-tuning fuzzy logic control of quarter car and bridge interaction model
    (2021) Eroğlu, Mustafa; Koç, Mehmet Akif; Kozan, Recep; EŞen, İsmail
    In this study, active suspension control of the interaction between the bridge can be modeled according to the Euler-Bernoulli beam theory, and the quarter car model with three degrees of freedom is studied. The active suspension system consists of a spring, damper, and linear actuator. The active suspension control is designed using classical PID and self-tuning fuzzy PID (STFPID) to reduce the vehicle body's disruptive effects. To determine the performance of the designed controllers, two different road profiles with the bridge oscillations caused by the bridge flexibility were considered as the disruptive effect of the vehicle. When the simulation results were examined in terms of passenger seat displacement and acceleration, the proposed STFPID method significantly increased road holding and ride comfort.

| Karabük Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kastamonu Yolu Demir Çelik Kampüsü, 78050 - Kılavuzlar, Karabük, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim