Yazar "Koçer, Özkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 10. sınıf tarih dersindeki kavramların kazandırılma düzeylerinin meslek liseleri ile diğer lise türleri bağlamında karşılaştırılması: Zonguldak örneği(Karabük Üniversitesi, 2013) Koçer, Özkan; Candan, Ahmet SaitBu çalışmanın amacı, ortaöğretim 10 sınıf öğrencilerinin farklı okul türlerine göre 10 sınıf tarih dersindeki kavramları algılama düzeylerini ve algılama düzeylerindeki farklılıkların nedenlerini tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır.Amaç doğrultusunda oluşturulan kavram başarı testi ile kavram eşleştirme testi 2011-2012 eğitim öğretim yılında Zonguldak ilinde farklı lise türlerinde eğitim gören 767 onuncu sınıf öğrencisine uygulanmıştır.Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, öğrencilerin kavram başarı puanı ve kavram eşleştirme testlerinden aldıkları puanların belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine göre kavram başarı ve kavram eşleştirme düzeylerinin incelenmesinde ise; t testi, tek yönlü anaova testi ve ki kare analizlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda; öğrencilerin kavram başarı ve kavram eşleştirme düzeylerinin oldukça düşük olduğu, lise türlerine göre başarı düzeylerinde anlamlı farklılaşmalar olduğu, özellikle meslek liselerindeki başarı oranının genel liselere göre oldukça düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin kavram başarı ve kavram eşleştirme düzeylerinde cinsiyetlerine ve yerleşim yerlerine göre de farklılaşmalar tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Farklı okul türleri, Lise tarih dersi, Kavram, Kavram öğrenme