Yazar "Kocaeren, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen Liderliği ile Öğretmen Mesleki Öğrenmesi Arasındaki İlişki(2022-05) Kocaeren, EsraBu araştırma, öğretmen liderliği ile öğretmen mesleki öğrenmesi arasındaki ilişkinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Çalışma, ilişkisel tarama modelinde tasarlanmış kesitsel bir araştırmadır. Çalışmada örneklem seçimi basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile yapılmıştır ve çalışmanın örneklemini 450 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada ele edilen verilerin analiz aşamasında; aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimleyici istatistikler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi gibi tanımlayıcı istatistikler, Pearson korelasyonu ve çoklu regresyon analizinin yanı sıra yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda; öğretmen algılarına göre, öğretmen liderlik ölçeği toplamında ve alt boyutlarında (meslektaşlarla iş birliği, kurumsal gelişme ve mesleki gelişim) öğretmen liderliği yeterli düzeyde görülmüştür. Okul türü bakımından öğretmenlerin liderlik algılarının, ilkokul türünde görev yapan öğretmenlerin lise türünde görev yapan öğretmenlerden daha yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Aynı zamanda öğretmenlerin algılarına göre, öğretmen mesleki öğrenme etkinlikleri ölçeği toplamında, güncel kalma, deneyim ve yansıtma ile öğretimi değiştirme alt boyutlarında öğretmen mesleki öğrenme etkinliklerinin yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak öğretmenlerin, öğretmen liderliği ile öğretmen mesleki öğrenme etkinlik düzeyleri arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde bir ilişki saptanmıştır. Öğretmen liderlik boyutları (meslektaşlarla iş birliği, kurumsal gelişme ve mesleki gelişim) ile öğretmen mesleki öğrenme etkinlikleri boyutları (güncel kalma, deneyim ve yansıtma ve öğretimi değiştirme) arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca yapısal eşitlik modelinden yararlanılarak elde edilen yol analizi sonucunda, öğretmen liderliğinin öğretmen mesleki öğrenme etkinliklerinin yüksek düzeyde yordayıcısı olduğu saptanmıştır.