Yazar "Korkmaz, Turhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Maddi duran varlık alımı duyurularının pay getirilerine etkisi: bist dokuma, giyim eşyası ve deri sektörü üzerine bir araştırma(2018) Soylu, Neilan; Uygurtürk, Hasan; Korkmaz, TurhanVarlığını sürdürmek, büyümek ve piyasa değerini artırmak gibi amaçlarla kurulan işletmeleriçin yatırım kararları bu amaçların gerçekleştirilmesinde ayrı bir öneme sahiptir. İşletmenin uzunvadeli nakit akışlarını etkileyen yatırım kararlarında ise maddi duran varlıklar önemli bir yertutmaktadır. İşletmenin gelecekte elde edeceği kazanma gücü işletme sahip ve yöneticilerini olduğukadar yatırımcıları da ilgilendirmektedir. Bu çalışmada payları Borsa İstanbul’da işlem görendokuma, giyim eşyası ve deri sektörü işletmelerinin maddi duran varlık alım duyurularının paygetirisine etkisinin olay çalışması ile araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda 2010 Ocak2017 Aralık döneminde analiz kapsamına alınan işletmelerin maddi duran varlık alımı duyurularınınpay getirilerine etkisinin olmadığı tespit edilmiştirÖğe Türkiye'deki a grubu seyahat acentalarının tercih sıralamasının promethee yöntemi ile belirlenmesi(2015) Uygurtürk, Hasan; Korkmaz, TurhanSeyahat acentaları turizm sektörünün temel unsurlarındandır. Birçok turistik tüketici seyahat acentalarının sunmuş oldukları hizmetlerden yararlanarak turizm faaliyetlerine katılmaktadır. Seyahat acentaları turistik tüketiciler için bilgi kaynağı olmakla birlikte onlara tavsiyelerde bulunarak karar almalarında önemli bir rol üstlenmektedirler. Ayrıca seyahat acentaları, sundukları ürün ve hizmetleri sürekli olarak geliştirerek turistik tüketicilere yönelik alternatiflerin arttırılmasına katkı sağlamaktadırlar. Türkiye'de üç farklı seyahat acentası grubu bulunmaktadır. Bunlar A grubu, B grubu ve C grubu seyahat acentalarıdır. Fonksiyonlarının çeşitliliği ve ekonomik büyüklükleri açısından A grubu seyahat acentaları ilk sırada yer almaktadır. Türkiye'deki seyahat acentalarının çok büyük bir kısmını A grubu acentalar oluşturmaktadır. Seyahat acentası sayısının çok fazla olması turistik tüketicilerin acenta seçimini zorlaştırmaktadır. Bu çalışmada Türkiye'de faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarının belirli kriterlere göre değerlendirilerek potansiyel turistik tüketiciler açısından bir tercih önerisinin sunulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tercih sıralamasının oluşturulmasında PROMETHEE yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre turistik tüketiciler için bir tercih sıralaması belirlenmiştir