Yazar "Koyuncu, Samet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe External Rotor 6/8 Switched Reluctance Motor Design for E-Bike(Ieee, 2021) Koyuncu, Samet; Tuncer, Ugur; Dalcali, Adem; Oncu, SelimThe interest in electric bicycles, which are personal transportation vehicles, is increasing due to the reasons such as being affordable, environmentally friendly and healthy. This article presents the design of an external rotor Switched Reluctance Motor (SRM) suitable for in-wheel use, with a 3-phase 6 stator pole number and 8 rotor pole number designed using the Finite Element Method (FEM). In the study, performance parameters such as output torque, magnetic flux density distribution, copper loss and core loss are presented The obtained results show that the proposed SRM structure is suitable for E-bike applications.Öğe Modeling and Simulation of External Rotor 6/8 Switched Reluctance Motor for E-Bike(Ieee, 2022) Oncu, Selim; Tuncer, Ugur; Koyuncu, SametSwitched reluctance motors (SRMs) have become strong candidates for light electric vehicles due to their many advantages. SRMs have a non-linear flux characteristic because they have doubly salient structure. Therefore, the modeling of this motor is quite complex. In this study, a dynamic model of 6/8 external rotor SRM (ER-SRM) is carried out in MATLAB/Simulink. Magnetic characteristics of ER-SRM are obtained by finite element method (FEM). The speed control is examined for the variable speed and load values of the SRM.Öğe Statik var kontrol sisteminin analizi simülasyonu ve endüstriyel uygulaması(Karabük Üniversitesi, 2018) Koyuncu, Samet; Öncü, SelimEndüstride bulunan kompanzasyon sistemlerdeki en büyük beklenti, yük değişimlerinin hızlı ve sürekli olduğu tesislerde güç katsayısına karşı cevabın çok hızlı ve doğru yapılabilmesidir. Bu beklentiyi karşılayabilmek için klasik kompanzasyon sistemlerinin yerine, tristör kontrollü statik VAR kontrol kullanılmaktadır. Bu tez çalışmasında statik VAR kontrol (SVC) sistemlerinin analiz, simülasyon ve uygulaması gerçekleştirilmiştir. Devre tasarımda SVC sistemlerinden biri olan sabit kondansatörlü tristör kontrollü reaktör (FC-TCR) tercih edilmiştir. Belirli sürelerde devreye alınan doğrusal olmayan yükler için hem teorik hem de uygulamada elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Devrenin analizi MATLAB M-File'da yazılan programda yapılmıştır. Aktif ve reaktif güçler, Fourier analizi ile hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar MATLAB Simulink'te oluşturulan simülasyon sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Uygulamada, statik VAR kontrol için üretilen SVC röle kullanılmıştır. Şönt reaktörün kontrolü için endüktif yük sürücüsü kullanılmıştır. Çalışmaların tüm evresinde tek fazlı gücü 1000 VAR olan reaktör, ölçümleri yapılan faza ait 350 VAR gücünde sabit bir kondansatör kullanılmıştır. Sistemin güç katsayısı 0,37'den SVC ile 0,999'a çıkarılmıştır. Sonuç olarak farklı yüklerde yapılan deneyler için analiz, simulasyon ve uygulama sonuçlarının birbiri ile uyumlu olduğu görülmüştür.