Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Koyuncu, Samet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    External Rotor 6/8 Switched Reluctance Motor Design for E-Bike
    (Ieee, 2021) Koyuncu, Samet; Tuncer, Ugur; Dalcali, Adem; Oncu, Selim
    The interest in electric bicycles, which are personal transportation vehicles, is increasing due to the reasons such as being affordable, environmentally friendly and healthy. This article presents the design of an external rotor Switched Reluctance Motor (SRM) suitable for in-wheel use, with a 3-phase 6 stator pole number and 8 rotor pole number designed using the Finite Element Method (FEM). In the study, performance parameters such as output torque, magnetic flux density distribution, copper loss and core loss are presented The obtained results show that the proposed SRM structure is suitable for E-bike applications.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Modeling and Simulation of External Rotor 6/8 Switched Reluctance Motor for E-Bike
    (Ieee, 2022) Oncu, Selim; Tuncer, Ugur; Koyuncu, Samet
    Switched reluctance motors (SRMs) have become strong candidates for light electric vehicles due to their many advantages. SRMs have a non-linear flux characteristic because they have doubly salient structure. Therefore, the modeling of this motor is quite complex. In this study, a dynamic model of 6/8 external rotor SRM (ER-SRM) is carried out in MATLAB/Simulink. Magnetic characteristics of ER-SRM are obtained by finite element method (FEM). The speed control is examined for the variable speed and load values of the SRM.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Statik var kontrol sisteminin analizi simülasyonu ve endüstriyel uygulaması
    (Karabük Üniversitesi, 2018) Koyuncu, Samet; Öncü, Selim
    Endüstride bulunan kompanzasyon sistemlerdeki en büyük beklenti, yük değişimlerinin hızlı ve sürekli olduğu tesislerde güç katsayısına karşı cevabın çok hızlı ve doğru yapılabilmesidir. Bu beklentiyi karşılayabilmek için klasik kompanzasyon sistemlerinin yerine, tristör kontrollü statik VAR kontrol kullanılmaktadır. Bu tez çalışmasında statik VAR kontrol (SVC) sistemlerinin analiz, simülasyon ve uygulaması gerçekleştirilmiştir. Devre tasarımda SVC sistemlerinden biri olan sabit kondansatörlü tristör kontrollü reaktör (FC-TCR) tercih edilmiştir. Belirli sürelerde devreye alınan doğrusal olmayan yükler için hem teorik hem de uygulamada elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Devrenin analizi MATLAB M-File'da yazılan programda yapılmıştır. Aktif ve reaktif güçler, Fourier analizi ile hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar MATLAB Simulink'te oluşturulan simülasyon sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Uygulamada, statik VAR kontrol için üretilen SVC röle kullanılmıştır. Şönt reaktörün kontrolü için endüktif yük sürücüsü kullanılmıştır. Çalışmaların tüm evresinde tek fazlı gücü 1000 VAR olan reaktör, ölçümleri yapılan faza ait 350 VAR gücünde sabit bir kondansatör kullanılmıştır. Sistemin güç katsayısı 0,37'den SVC ile 0,999'a çıkarılmıştır. Sonuç olarak farklı yüklerde yapılan deneyler için analiz, simulasyon ve uygulama sonuçlarının birbiri ile uyumlu olduğu görülmüştür.

| Karabük Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kastamonu Yolu Demir Çelik Kampüsü, 78050 - Kılavuzlar, Karabük, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim