Yazar "Kurt, Aytekin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sıcak hadde finiş tezgahı yolluk makaralarında aşınma problemi için uygun olan soğuk iş takım çeliğinin seçilmesi(Karabük Üniversitesi, 2019) Kurt, Aytekin; Demir, BilgeBu çalışmada, sıcak hadde finiş tezgâhı yolluk makaralarında aşınma problemleri incelenerek, ticari önerilen takım çeliklerinin uygunluğu araştırılmıştır. Üç farklı takım çeliği; 1.2379, 1.2436 ve CPR soğuk iş takım çelikleri kullanılmıştır. Bu çeliklerden üretilen sıcak hadde finiş tezgâhı yolluk makaraları gerçek üretim şartlarında kullanılarak aşınma durumları takip edilmiştir. Ayrıca gerçek şartlardakilere benzer aşamalarda üretilen pilot numuneler kullanılarak abrasiv aşınma davranışları test edilmiştir. Deney numuneleri ısıl işlem, gerçek şartlarda uygulama, sertlik ölçme, aşınma deneyleri ve makro-mikro görüntü analizi vb. incelemelere tabi tutulmuştur. Abrasif aşınma deneyleri; aşındırıcı olarak 60 mesh ve 220 mesh zımpara, 30 N, 50 N ve 80 N olmak üzere 3 farklı kuvvet ve 10 ve 20 metre abrasiv aşınma yolu şartlarında gerçekleştirilmiştir. Deneysel ve gerçek şartlarda uygulama sonuçları paralellik göstermektedir. CPR kalite soğuk iş takım çeliği 1.2379 ve 1.2436 soğuk iş takım çeliklerine göre daha yüksek aşınma ve tokluk değerlerine sahiptir. Bunda homojen ve küçük ebatlı karbür dağılımının yanında düşük karbon içeriğinin de çok etkili olduğu kanaati uyanmıştır.Öğe Sıcak haddeleme yolluk makarası soğuk iş takım çeliklerinin aşınmadavranışlarının incelenmesi(2021) Kurt, Aytekin; Elıtaş, Muhammed; Demir, Bilge; Yazıcı, ÖmürTakım çelikleri endüstriyel üretimin temel malzemeleri olmalarının yanında maliyet üzerinde de çok etkilidir. Dolayısıyla ekonomik ve teknolojik olarak ideal takım çeliğinin seçimi, karakterizasyonu ve servis performansının anlaşılması önem arz etmektedir. Çelik Haddehanesi, sıcak hadde yolluk sistemi gibi sürtünmeli ve sıcaklık altında çalışan makine parçaları takım çeliği seçimine esas olmak üzere bu çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, ticari 1.2379, 1.2436 ve CPR soğuk iş takım çelikleri kullanılmıştır.Gerçek şartlardakilere benzer ısıl ve mekanik özelliklere sahip muhtelif üretilen numuneler kullanılarak abrasif aşınma davranışları incelenmiştir. Deney numuneleri ısıl işlem, sertlik ölçme, yağlamasız “pin on ring” kuru abrasif aşınma deneyleri ve makro-mikro görüntü analizi vb. incelemelere tabi tutulmuştur. Abrasif aşınma deneyleri; aşındırıcı olarak 60 mesh ve 220 mesh zımpara, 30 N, 50 N ve 80 N kuvvet ve 10 ve 20 metre abrasif aşınma yolu şartlarında gerçekleştirilmiştir. Gerçek üretim şartlarında da aşınma miktarları gözlemlenmiş ve laboratuvar sonuçları ile kıyaslanmıştır. Deneysel sonuçlarda; daha düşük karbon miktarına sahip fakat güçlü karbür yapıcı elementlerce daha zengin CPR soğuk iş takım çeliğinin 1.2379 ve 1.2436 soğuk iş takım çeliklerine göre daha yüksek aşınma direnci ve tokluk değerleri gösterdiği gözlenmiştir. Karbür yapısının da diğerlerine göre daha küçük olduğu görülmektedir. Sonuçta takım çeliklerinin uygunluğu mekanik ve mikroyapısal olarak detaylı olarak değerlendirilmiştir. Hem endüstriyel hem de akademik fayda üretilmiştir.