Yazar "Orunbayev, Agabek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Investigation of the Relationship Between Technology Addiction and Posture, Balance, and Muscle Strength in Preschool Children(Turkish Green Crescent Soc, 2024) Orunbayev, Agabek; Gunes, Musa; Yana, MetehanThe aim of this study was to examine the relationship between technology addiction and posture, balance, and muscle strength in preschool children. Fifty-six children (26 boys and 30 girls) between the ages of 4 and 6 participated in this study. Technology addiction of the children participating in the study was evaluated with the Problematic Technology Use Scale for Young Children (PTUS-YC), muscle strength was evaluated with the Lafayette Manual Muscle Testing Device, balance was evaluated with the Y Balance Test, and posture was evaluated with the New York Posture Analysis. A moderate negative correlation was found between PTUS-YC and NYPA scores (r = -.540, p < .01). Additionally, a moderate negative correlation was found between PTUS-YC and the YBT (r = -.318, p < .017). When the relationship between PTUS-YC and muscle strength was examined, a moderate positive correlation was found between the right and left hip extensors and the left knee flexors (right: r = .318, p < .017; left hip: r = .381, p < .004; left knee: r = 0.324, p < .015). In conclusion, an increase in problematic technology use in preschool-aged children is associated with an increase in balance and posture disorders. Therefore, suggestions to reduce the level of problematic technology use may be effective in the development of balance and posture.Öğe OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARDA TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI İLE POSTÜR, DENGE VE KAS KUVVETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(2024-02) Orunbayev, AgabekBu çalışmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocuklarda teknoloji bağımlılığı ile postür, denge ve kas kuvveti arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya Anaokulundaki sağlıklı 4-6 yaş (kız: 30, erkek: 26, yaş ortalaması) arasında olan toplamda 56 çocuk dahil edildi. Araştırmaya katılan çocukların demografik bilgileri kaydedildi. Teknolojik cihazları kullanan çocuklar için kullanım süreleri ve sıklığını ölçen Çocuklar için Problemli Teknoloji Kullanımı Ölçeği (ÇPTKÖ) kullanıldı. Tüm çocuklar New York Postür Değerlendirme Ölçeği (NYPDÖ), Modifiye Yıldız Denge Testi (YDT) ve kas kuvveti için izometrik dijital el dinamometresi ile değerlendirildi. Okul öncesi dönemdeki c?ocukların problemli teknoloji kullanımı du?zeyinin orta du?zeyde oldug?u bulunmuştur. 4-6 yaş arası çocukların Problemli teknoloji kullanımı Ölçeği ile NYPDÖ puanları arasında orta du?zeyde negatif bir ilişki (r=-0,540, p<,01) bulundu. Ayrıca ÇPTKÖ ile Modifiye Yıldız Denge Testi sonuc?ları arasında da orta du?zeyde negatif bir ilişki (r=-0,318, p<0,017) belirlendi. Son olarak problemli teknoloji kullanımı ile kas kuvveti arasındaki ilis?ki incelendig?inde sag? ve sol kalc?a ekstanso?rleri ve sol diz flekso?rleri arasında pozitif yo?nde orta du?zeyde bir ilişki (sag? kalça ekstansör: r=0,318, p<0,017; sol kalc?a ekstansör: r=0,381, p<0,004; sol diz fleksör: r=0,324, p<0,015) tespit edildi. Çalışmamız sonucunda çocukların problemli teknoloji kullanımı düzeyinin oldukça geniş bir aralıkta değişebileceği çocukların problemli teknoloji kullanımı düzeyi arttıkça postürün bozulduğu, denge becerilerini önemli ölçüde olumsuz etkilediği ve teknoloji bag?ımlılıg?ı ile kas kuvveti arasında pozitif bir ilis?ki olarak bulunmus?tur.