Yazar "Sinmez, Reyhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe R260 ve R350HT kalite demiryolu ray çeliğinin aşınma özelliklerine ortam şartlarının etkisi(Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Sinmez, Reyhan; Asgarov, KhangardashGünümüzde demiryolu taşımacılığı, çevre dostu ve verimli bir ulaşım seçeneği olarak öne çıkmaktadır. Ancak, demiryolu altyapısının uzun vadeli güvenliği ve dayanıklılığı, rayların doğru bir şekilde yönetilmesi ve bakımının yapılmasıyla doğrudan ilişkilidir. Rayların aşınması, demiryolu altyapısının önemli bir sorunudur ve çeşitli faktörlerin etkisi altında gerçekleşir. Bu faktörler arasında sıcaklık değişimleri, yağmur suyu, kumlanma, demiryolu araçlarının hareketi ve çeşitli ortam koşulları yer almaktadır. Bu çalışmada, özellikle R260 ve R350HT gibi belirli ray tiplerinin aşınmasını incelenmiştir. Bu iki farklı ray tipi, demiryolu altyapısının farklı bölgelerinde ve farklı iş yüklerine maruz kaldığında nasıl davrandığını anlamak açısından önemlidir. Sıcaklık değişimleri, yağmur suyu, kumlanma ve diğer ortam faktörlerinin her birinin, bu ray tiplerinin aşınma hızı ve desenine nasıl etki ettiği detaylı bir şekilde araştırılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, demiryolu altyapısının uzun vadeli sürdürülebilirliğine katkıda bulunmaktır. Elde edilen bulgular, demiryolu mühendisliği pratiğinde ve altyapı yönetiminde ray aşınmasını azaltma ve önleme stratejilerinin geliştirilmesine ışık tutacaktır. Sonuç olarak, bu çalışma demiryolu taşımacılığının daha güvenli, verimli ve çevre dostu olmasına katkı sağlayacaktır. Railway transportation is emerging as an environmentally friendly and efficient transportation option today. However, the long-term safety and durability of railway infrastructure are directly related to the proper management and maintenance of rails. Rail wear is a significant problem in railway infrastructure and occurs under the influence of various factors including temperature changes, rainfall, abrasion, movement of railway vehicles, and various environmental conditions. This study specifically examines the wear of certain rail types, particularly R260 and R350HT. Understanding how these two different types of rails behave in different regions of railway infrastructure and under different workloads is crucial. The effects of temperature changes, rainfall, abrasion, and other environmental factors on the wear rate and pattern of these rail types are thoroughly investigated. The aim of this study is to contribute to the long-term sustainability of railway infrastructure. The findings obtained will shed light on reducing and preventing rail wear in railway engineering practice and infrastructure management. Ultimately, this study will contribute to making railway transportation safer, more efficient, and environmentally friendly.