Yazar "Soylu, Tuncay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Arı kovanlarının durum ve performanslarının ileri beslemeli sinir ağı ile tespit edilmesi(Karabük Üniversitesi, 2011) Soylu, Tuncay; Bayır, RaifBu çalışmada, arı kovanlarının durum ve performansları, ileri beslemeli sinir ağı kullanılarak tespit edilmektedir. Kovan durumunu ve performansını tespit etmek için kovan içi arı sesleri, kovan içi sıcaklık, ortam sıcaklığı, kovan içi nem, ortam nemi ve kovan ağırlığı verileri kullanılmaktadır. Arı seslerinin bilgisayar ortamına aktarılması için hassas bir mikrofon ve bu mikrofona uygun bir ses kartı tercih edilmiştir. Bilgisayara aktarılan arı seslerinin analizlerinin yapılabilmesi için arı seslerinin hızlı Fourier dönüşümü alınmaktadır. Sıcaklık ölçümü için termokupl, nem ölçümü nem algılayıcısı ve ağırlık ölçümü için de yük hücresi kullanılmaktadır. Algılayıcı ve dönüştürücülerden ölçülen veriler, bir veri alış veriş kartı yardımıyla bilgisayar ortamına aktarılmaktadır. İleri beslemeli sinir ağları Matlab sinir ağı araç kutusu kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Kovan durumunu tespit etmek için kovan içi arı seslerinin hızlı Fourier dönüşümü ileri beslemeli sinir ağının giriş parametresi olarak kullanılmaktadır. İleri beslemeli sinir ağı sekiz farklı sonuç ile kovan durumunu başarıyla tespit etmektedir. Kovan performansının tespit edilmesinde kullanılan ileri beslemeli sinir ağının giriş parametresi olarak kovan içi sıcaklık, ortam sıcaklığı, kovan içi nem, ortamın nemi ve kovan ağırlığı parametreleri kullanılmaktadır. İleri beslemeli sinir ağı beş farklı sonuç ile arı kovanının performansını başarıyla belirlemektedir.Bu çalışmada ileri beslemeli sinir ağlarının çıkış bilgisi ile arıcılar, arı kovanlarını açmadan, kovanlarının durum ve performanslarını öğrenebilirler. Bu sayede arıcılar kovanlarına erken müdahale edebilirler. Bu çalışma özellikle gezgin arıcılık yapan arıcılara bulundukları bölgenin iklim şartlarının, arılar için uygun olup olmadığının belirlenmesinde de rahatlıkla kullanılabilir.Öğe Design and Implementation of SOC Prediction for a Li-Ion Battery Pack in an Electric Car with an Embedded System(Mdpi, 2017) Soylu, Emel; Soylu, Tuncay; Bayir, RaifLi-Ion batteries are widely preferred in electric vehicles. The charge status of batteries is a critical evaluation issue, and many researchers are studying in this area. State of charge gives information about how much longer the battery can be used and when the charging process will be cut off. Incorrect predictions may cause overcharging or over-discharging of the battery. In this study, a low-cost embedded system is used to determine the state of charge of an electric car. A Li-Ion battery cell is trained using a feed-forward neural network via Matlab/Neural Network Toolbox. The trained cell is adapted to the whole battery pack of the electric car and embedded via Matlab/Simulink to a low-cost microcontroller that proposed a system in real-time. The experimental results indicated that accurate robust estimation results could be obtained by the proposed system.Öğe Downhill Speed Control of In-Wheel Motor During Regenerative Braking(Kaunas Univ Technology, 2017) Bayir, Raif; Soylu, TuncayRecovering kinetic energy in an electric vehicle is important in order to use battery more effective and to extend the vehicle's maximum distance range. In this study, regenerative braking is simulated and implemented on a test bed for a lightweight electric vehicle on the three different downhill that are 3 degrees, 4 degrees and 5 degrees slopes at 30km/h conditions. An in-wheel motor which is generally used in the light electric vehicle is used for the regenerative braking application. Speed of the in-wheel motor is controlled with PID controller during regenerative braking. The in-wheel motor charges batteries and the PID controller maintain speed of the in-wheel motor to reference speed in both simulation study and experimental study. Graphics and outcomes of the simulation and experiment are showed in the results and discussion section.Öğe Fuzzy proportional-integral speed control of switched reluctance motor with MATLAB/Simulink and programmable logic controller communication(Sage Publications Ltd, 2019) Uysal, Ali; Gokay, Serdar; Soylu, Emel; Soylu, Tuncay; Caska, SerkanIn this study, the auto-tuning proportional-integral controller is used to control the speed of a switched reluctance motor. The control algorithm is executed by the programmable logic controller. The proportional integral gains are determined via fuzzy logic. Fuzzy logic is executed on a separate computer via MATLAB/Simulink software. The data exchange between the programmable logic controller and MATLAB/Simulink is done with object linking embedding/component for the process. The fuzzy proportional integral control algorithm is compared with the conventional proportional integral controller. We reduced the load on the programmable logic controller via executing fuzzy logic in a separate computer and at the same time eliminated the disadvantages of the conventional proportional-integral controller. With the proposed method, the engine reached the reference speed value in a short time and the overshoots were eliminated in variable conditions such as different load and different speed conditions.Öğe Tekerlek içi elektrik makinesinin farklı sürüş çevrimleri için bulanık mantık denetleyici ile sürülmesi ve rejeneratif frenlenmesi(Karabük Üniversitesi, 2018) Soylu, Tuncay; Bayır, RaifElektrikli araç bataryaları uzun şarj olma süresi ve düşük enerji yoğunluğuna sahiptir. Bu sebeplerden dolayı elektrikli araçlar hızlı şarj olamaz ve bir şarj ile uzun mesafe kat edemez. Elektrikli araç menzilinin arttırılabilmesi için mevcut enerjinin etkin kullanılması gerekmektedir. Enerji kullanımı düşürülmeli ve kinetik enerji rejeneratif frenleme kullanılarak bataryalara depolanmalıdır. Bu tez çalışmasında elektrikli araçlarda kullanılan TİEM'in (tekerlek içi elektrik makinesi) farklı sürüş çevrimleri için BM (bulanık mantık) denetleyici ile normal sürme, rejeneratif frenleme benzetimi ve deneysel çalışması yapılmaktadır. MATLAB/Simulink'te TİEM normal sürme ve rejeneratif frenleme yapabilecek benzetim modeli hazırlanmıştır. Benzetim modeli ile iki farklı kontrol yönteminin performansları karşılaştırılmaktadır. Deneysel çalışmalar için bir TİEM ile bir DAEM (Doğru akım elektrik makinesi) birbirine kuplajlanmıştır. TİEM normal sürme olarak çalışırken DAEM jeneratör olarak çalışmaktadır. DAEM'in ürettiği enerji bir frenleme direnci üzerinden harcanarak TİEM'e yük oluşturmaktadır. TİEM rejeneratif frenleme ile bataryaları şarj ederken, DAEM motor olarak çalışmaktadır. TİEM deneylerinin yapılabilmesi için MATLAB/Simulink ile gömülü sistem çalışabilen TİEM sürücü geliştirilmiştir. Standart sürüş çevrim hız referansları olan UDC (kentsel sürüş çevrimi) ve ölçeklendirilmiş NEDC (yeni Avrupa sürüş çevrimi) kullanılarak BM denetleyici ile farklı yükler altında TİEM normal sürme ve rejeneratif frenleme deneyleri yapılmaktadır. Sürüş çevrim hız referansları ile BM denetleyicisi kullanılarak TİEM normal sürme ve rejeneratif frenlemenin elektrikli araçlarda uygulanabilir olduğu gösterilmektedir. Rejeneratif frenleme ile referans hız takibinin yapılması bu çalışmanın özgünlüğüdür.