Yazar "Tekvar, Sirma Oya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Habermas ve bourdieu’nün temel kavramlari üzerinden halkla ilişkileri yeniden düşünmek(2017) Tekvar, Sirma OyaSon dönemlerde yapılan pek çok araştırma, inceleme ve üretilen yeni halkla ilişkiler modelleri temelde iki yönlü simetrik halkla ilişkilere vurgu yapılarak diyalog ve etkileşim kavramlarına dayandırılmaktadır. Hem akademik alanda hem uygulamada halkla ilişkiler uzunca süre tek yönlü ve tek yanlı, mekaniksel, monoloğa dayalı olarak yorumlanmıştır. Ancak artık halkla ilişkiler alanının daha kültürel bir bağlamda yorumlanarak dengelenmesi ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada Habermas ve Bourdieu'den yola çıkarak geliştirilen yeni halkla ilişkiler modelleri incelenmiş ve bir araya getirilmiştir. Bunun için Habermas'ın iletişimsel eylem kuramındaki anlama yaklaşımına ve kamusal alan kavramına değinilmiş, Bourdieu'nün de geliştirmiş olduğu farklı sermayeler yaklaşımı ve alan kuramı üzerinde durulmuşturÖğe Karabük üniversitesi halkla ilişkiler öğrencileri eğitimleri hakkında ne düşünüyor?(2018) Tekvar, Sirma OyaHalkla ilişkiler mesleği gerek kuramsal gerekse uygulamalar çerçevesinde büyükölçüde iletişim alanıyla bağlantılıdır. Bu nedenle halkla ilişkiler eğitimininçoğunlukla üniversitelerin İletişim Fakültelerinde bir bölüm olarak yer almasıdoğaldır. Türkiye’de halkla ilişkiler eğitimini iletişim alanı dışında veren üçüniversite bulunmaktadır. Bu üç üniversiteden biri İşletme Fakültesi’nde Halklaİlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nün bulunduğu Karabük Üniversitesi’dir. Bu çalışmanınamacı, Karabük Üniversitesi’nde Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’ndeki lisansöğrencilerinin, eğitimlerini mesleki yeterlik açısından nasıl değerlendirdiklerinianlamak ve aldıkları eğitimdeki memnuiyetlerini değerlendirmektir. Bu çerçevede,Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü son sınıf öğrencileri ile Eylül-Kasım 2018 tarihleriarasında, açık uçlu soruların hazırlandığı yazılı görüşmeler ve yüz yüze görüşmeleryapılmıştır. Böylelikle öğrencilerin, aldıkları eğitimle mesleki beklentilerinin nederece örtüştüğü ve mezun olduklarında meslek hayatına atılmaya kendilerini nederece hazır hissettikleri ortaya çıkmıştır.Öğe Tüketici davranışlarının demografik özelliklere göre tanımlanması(2016) Tekvar, Sirma OyaPazarlama alanında bireylerin, grupların, örgütlerin, alt kültürlerin ve toplulukların ürünü seçme, kullanma ve satın almayla ilgili fikir ve deneyimlerini belirlemek amacıyla tüketici davranışları ile ilgili pek çok araştırmalar ve analizler yapılmaktadır. Bu tür çalışmalar, yeni ürünlerin geliştirilmesi, ürün özellikleri, fiyatlar, kanallar, mesajlar ve diğer pazarlama unsuları hakkında pazarlamacılara ve ürün ve hizmet sağlayıcılara önemli ipuçları sağlamaktadır. Tüketicileri daha sağlıklı ve objektif olarak değerlendirebilmek için, kişilerin bazı demografik özeliklere göre nasıl tüketim yaptıklarını incelemek gerekir. Kişideki bazı özellikler demografik yapısını belirler. İnsanları ve toplulukları birbirinden ayıran, aynı zamanda da birbirine bağlayan bu özelliklerin bazıları cinsiyet, yaş, ırk, din, sosyal sınıf, coğrafya ve aile yapısıdır. Bu çalışmanın amacı, farklı toplumsal gruplara demografi penceresinden bakarak pazarlamada önemli, bir o kadar da karmaşık bir çalışma alanı olan tüketici araştırmalarına toparlayıcı bir bakış açısı sunmaktır. Çalışmada, literatür incelemesi yapılmış, tüketici davranışları, demografik çatı altında tanımlanmaya çalışılmıştır.Öğe Türkiye'de feminist alternatif medyanın işlevselliği: bir alternatif medya örneği kadınların postası projesinin incelenmesi1(2017) Tekvar, Sirma OyaFeminist hareketin önemli bir mücadele alanı olan alternatif medya, kadınların seslerini duyurmak ve onların kamusal alandaki yerini daha adil ve eşitlikçi bir anlayışla meşrulaştırıp iyileştirmek amacıyla, var olan medya yapılarını değiştirmeye ve/veya yeni medya biçimlerini yaratmaya çalışmaktadır. Bu anlamda alternatif kanallar olarak feminist söylemlerin üretildiği ve kadın hareketinin yaygınlaştırıldığı feminist alternatif medya, kadının kamusallığı açısından önemli bir alan haline gelmiştir; çünkü kadınların medya mücadelesi, baskın olan eril kamusal alanda kadınların yer edinme ve kabul ettirme çabalarının bir aracı olmuştur. Bu çalışmada, Türkiye'deki feminist alternatif medyanın seyrini anlamak amacıyla Uçan Süpürge Kadın İletişim ve Araştırma Derneği'nin bir projesi olan ve feminist alternatif medyaya bir örnek olarak hayata geçirilen Kadınların Postası platformu ele alınmıştır. Bu platforma ait web sitesi ve sosyal medya kanalları incelenmekle beraber, projede yer alan bazı muhabirlerle de görüşülmüş, platformun -dolayısıyla feminist alternatif medyanın- geliştirilmesi için öneriler getirilmiştir.