Yazar "Terzi, Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The transparency of Islamic hotels: Nice Islam and the self-orientalizing of Muslims?(Wiley, 2018) Alserhan, Baker Ahmad; Wood, Bronwyn P.; Rutter, Richard; Halkias, Daphne; Terzi, Hasan; Al Serhan, OmarThe Crescent Ranking (CR) is a service benefiting both the supply-side (halal-friendly hotels) and the demand-side (Muslims wanting to have a guest experience consistent with their way of living) within the tourism market. Halal is a technical term in the Arabic language usually translated as permissible from the perspective of Islamic law (sharia'ah). This study examines the transparency of the top and bottom 10 hotels listed on the CR site. First, we compared the hotel profile as per the CR listing with the hotel's own website. Next, we examined guest reviews on a word-of-mouth proxy site (), paying particular attention to the feedback of non-Muslim guests. Following this analysis, self-styled Islamic hotel managers were interviewed to triangulate the data. We found Islamic hotels to be intransparent to their guests seeking an Islamically compliant holiday and also to those seeking a conventional hotel experience. We suggest several reasons hotels misrepresent themselvesself-orientalization, a necessity to present nice Islam, an ethics gap, and/or a poor understanding of marketing and market positioning. We consider regulation of the Islamic hotel industry to be a mechanism policy makers, and managers could, adopt to become transparent and to protect demand-side (guests) rights. Regulation would also differentiate hotels operating an Islamic business model and those merely offering a few simple services appreciated by Muslim travellers.Öğe Türkiye'de tüketim kültürünün gelişim süreci ve Türk tüketicilerin tüketim davranışları üzerine etkisi: Karabük ili örneği(Karabük Üniversitesi, 2012) Terzi, Hasan; Çakmak, Ali ÇağlarKitle üretiminin artmasıyla insanlar çok çeşitli ürünlere çok daha kolay bir biçimde ulaşabilir hale gelmiştir. Böylesi bir ortamda tüketim hem kişiliğin bir parçası haline gelmiş hem de yeni bir kültürü doğurmuştur. İnsanlar artık kişilikleriyle değil, tükettikleri ürünlerle sıfatlandırılır olmuşlardır. Artık tüketim bir kültür haline gelmiştir. Bu dönemde belli geleneksel değerlere sahip olan Türk tüketicilerinin bu yeni kültürden etkilenme dereceleri hem tüketiciler, hem de firmalar açısından önemli bir hal almıştır. Bu çalışmada Türk tüketicilerin tüketim davranışlarının tüketim kültüründen etkilenip etkilenmediği araştırılmıştır.Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tüketim ve tüketici kavramları açıklanmış, tüketici satın alma davranışları ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler anlatılmıştır. Daha sonra tüketici davranışlarını etkileyen sosyo-kültürel faktörlerden kültür ve bir alt kültür olarak tüketim kültürü açıklanmaya çalışılmıştır.Çalışmanın ikinci kısmı uygulama kısmıdır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden derin görüşme kullanılmıştır. Bu kapsamda on altı katılımcı ile yüz yüze görüşmeler yapılmış, görüşmelerin ses kayıtları sonradan yazıya dökülüp betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.