Yazar "Tosun, Esad Kamil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İletişim ve Pazarlamanın Postmodern Yüzleri: X, Y ve Z Kuşaklarının Youtube Kullanımı ve Anlamlandırması Üzerine Nitel Bir Araştırma(2021-09-03) Tosun, Esad KamilBu tez, postmodern dönemle özdeşleşmiş ve önemli bir tartışma alanı olmayı sürdüren hipergerçeklik ve imaj tüketimi konularının Youtube üzerinden araştırılıp, tartışıldığı bir araştırmayı içermektedir. Modernite ile tartışılmaya başlanıp postmodernite ile hız kazanan tüketim toplumu tartışmaları ve postmodernite ile ilişkilendirilen toplumsal zemin tartışmaları 20. Yüzyılın özellikle ikinci yarısından itibaren yeni teknolojik gelişmeler ile yeni bir boyut kazanmıştır. Web 2.0 teknolojileri, sanal ağ toplulukları gibi konular özellikle sanal ile gerçeğin iç içe geçmesi ve hatta sibernetik kodlar ile birey ve toplumların yönlendirilmesi anlamında hipergerçeklik gibi konular sosyoloji ve iletişim çalışmalarının merkezini oluşturur hale gelmiştir. Bunun yanı sıra moderniteden bu yana devam etmekte olan tüketim tartışmaları da bu dönemde özellikle hedonist tüketim, anlamın tüketimi gibi konular üzerinde şekillenmeye devam etmiştir. Bu çerçevede postmodern pazarlama aracı olarak Youtube’un hipergerçeklik ve imaj tüketimi boyutuyla bireyler tarafından nasıl anlamlandırıldıkları bir araştırma sorusu olarak ortaya çıkmıştır. Bu araştırma bu soru çerçevesinde yapılan fenomenolojik bir çalışma olup, X, Y ve Z kuşaklarından Youtube kullanıcısı ikişer kişi ile derinlemesine yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanılan verilere dayanmaktadır. Yapılan araştırma neticesinde katılımcılar tarafından Youtube’un gündelik hayattaki kullanımı ve hayattaki konumu, Youtube’un kullanım amacına dair birtakım veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilere göre bir sanal mecra olarak Youtube’un gündelik hayatın bir parçası olduğu görülmektedir. Bu ise, sanal ile gerçeğin iç içe geçişi anlamında youtube’un bir hipergerçeklik aracı olduğunu gösterebilmektedir. Ayrıca bireysel arzuların tatmini için kullanılıyor olması da yeni vizyon teknolojilerinin gerçek hayata aracılık etme ve gerçek hayatı ikame etme gücünü göstermesi anlamında önemli tartışmalara işaret etmektedir. Bir diğer bulgu ise yeni medya kültür ile çokkültürcülük anlayışı arasında yakın bir ilişkinin bulunabileceğidir. Yine bu konuyla ilgili olarak yeni medya araçlarının arzular temelinde bir araya gelmeye imkan tanırken, sosyal sorunlar için bir araya gelebilen toplum yapısını bozduğu ve toplumsal çözülmeyi hızlandırdığı da dile getirilebilir.