Yazar "Turgut, Uğur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketicilerin Online Yiyecek ve İçecek Hizmetlerine Yönelik Tutum ve Memnuniyetleri(2022-01-24) Turgut, UğurOnline yiyecek ve içecek ürünleri satın almak, özellikle genç nesil arasında yaygın bir uygulama haline dönüşmekte ve e-ticaret satışları her yıl artmaktadır. Koronavirüs hastalığıyla (COVID-19) birlikte daha fazla tüketici, daha fazla sayıda ve sıklıkta çevrimiçi yiyecek-içecek hizmeti talep etmekle birlikte online tüketicilerin davranışları konusunda pazarlamacılara yol gösterici olabilecek bilimsel çalışmalara ihtiyaç bulunmaktadır. Bu araştırmada online yiyecek-içecek sipariş yöntemini kullanan tüketicilerin tutum ve memnuiyetlerine yönelik bilimsel temelli bir bakış açısı oluşturulması ve ilgili işletmelere destek sağlanması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede Zonguldak ilinde online yiyecek-içecek hizmeti talep eden 471 tüketiciden anket tekniği kapsamında veri sağlanmış ve verilerin analizinde online yiyecek-içecek tüketicilerinin tutumlarını kullanım kolaylığı, algılanan fayda, algılanan güven ve hijyen algısı olmak üzere dört boyutta ilişkilendirdikleri ve memnuniyetlerini ise siparişin zamanında ve eksiksiz teslim edilmesi ile sipariş sonrası yaşanan olumsuzluklara karşı çözümler sunulmasıyla açıkladıkları görülmüştür. Bununla birlikte tüketicilerin tutumları ile memnuniyetleri arasındaki ilişkiye yönelik çoklu doğrusal regresyon analizi kapsamında, kullanım kolaylığı, algılanan fayda ve hijyen algısının tüketicilerin memnuniyetini etkilediği, algılanan güvenin ise online satın alma memnuniyetini etkilemediği tespit edilmiştir.