Yazar "Uysal, Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An evaluation of in-service training curriculum for practitioners of english for academic purposes(2023) Uysal, Derya; Çalışkan, Sinem; Polat, Mustafa; Asmali, Mehmet; Çakmak, Fidel; Özkal, Nese; Güven, MeralThis study evaluated a draft curriculum designed in a preliminary study to help practitioners of EAP (English for Academic Purposes) overcome affective problems in higher education language classes. Participatory evaluation model was used to evaluate the draft curriculum practiced with six EAP practitioners in a SFL (School of Foreign Languages) at a state university in Türkiye. A sequential explanatory mixed methods approach was employed. While quantitative data were gathered via a questionnaire, qualitative data were gathered via open ended question test, semi-structured interviews, in-field notes of the curriculum practitioner and the participant observer, and self-reflections of the participants. Findings presented in line with the strengths and weaknesses of the draft curriculum demonstrated that four components of the draft curriculum (ojectives, learning experiences and materials, content and assessment and evaluation processes) functioned well. In addition, the weaknesses inspired the researchers to develop the draft curriculum. The current study contributes to institutional and national policies of in-service training for EAP practitioners. Developing a curriculum that targets a common problem represents an important innovation towards standardization in training EAP practitioners and fills in a crucial gap in the field of EAPÖğe Supsky eğitim programı tasarımı modeli(2016) Selvı, Kiymet; Uysal, Derya; Polat, Mustafa; Akalın, Tuğba Sönmez; Köse, Canan; Yetim, Nihan\"Eğitimde program geliştirme\" ve \"eğitim programı tasarımı\" kavramları birbirine karıştırılan, birbirinin yerine kullanılan iki kavramdır. Bu durum, hem eğitim programı tasarımının adımlarının açık bir şekilde ortaya konulması ile ilgili çalışmaların yapılmasını olumsuz etkilemekte hem de \"eğitimde program geliştirme\" ve \"eğitim programı tasarımı\" kavramlarının kullanımında karmaşaya neden olmaktadır. Bu nedenle, çalışmada öncelikle eğitimde program geliştirme ve eğitim programı tasarımı kavramlarının benzer ve farklı yanları açıklanmış ve daha sonra bu kavramların birbirinin yerine kullanılması ile ilgili karışıklık giderilmeye çalışılmıştır. Bazı alan uzmanları program tasarım modellerini adım adım ortaya koymuş olsalar da program tasarım sürecinin adımlarını detaylı biçimde ortaya koyan sınırlı sayıda model vardır. Bu modeller program tasarımından çok program geliştirme modeli olarak adlandırılmıştır. Bu modellerden en yaygın olarak bilinenler Tyler Modeli, Taba Modeli, Taba&Tyler Modeli ve Saylor, Alexander& Lewis Modelidir. Program tasarım sürecinin aşamaları temel alınarak tasarlanmış olan SUPSKY Eğitim Programı Tasarımı Modeli; program tasarımı modeli olarak adlandırılması, tasarım süreçlerini detaylı bir şekilde açıklaması, program geliştirme ve program tasarımı arasındaki farkları ortaya koyması açısından alana katkı sağlayan bir çalışmadır. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı araştırmada, model tasarlanırken Geleneksel Delphi (Conventional Delphi) ve Politika Delphi (Policy Delphi) olmak üzere iki tür Delphi tekniğinden faydalanılmıştır. Çalışmada, görsellerle ve teorik açıklamalarla desteklenen modelin yapısı tartışılmıştır