Yazar "Uzunkaya, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Instagram’daki Influencerlar’ın Takipçilerinin Satın Alma Niyetine Etkisi(2023-04-27) Uzunkaya, MerveBu araştırma, Instagram Influencerlar’ının takipçilerinin satın alma niyetine olan etkisini ele almaktadır. Araştırmanın amacı, Influencerlar’ın özelliklerinin, takipçilerinin satın alma niyetine nasıl etki ettiğini belirleyebilmektir. Araştırma verisi, Instagram sosyal medya platformundaki 314 kullanıcıdan anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçekler literatürde daha önceki çalışmalarla geçerliliği ve güvenilirliği onaylanmış ölçeklerdir. Kullanılan ölçeklere ek olarak; anket soru formuna bazı demografik sorular eklenmiş ve demografik faktörlere göre satın alma niyetinin farklılaşıp farklılaşmadığı da sorgulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Değişkenlerin frekans ve güvenilirlik analizlerinden sonra çoklu regresyon analizleri ile hipotezlere ilişkin testler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ürün paylaşımı, samimiyet ve güvenilirlik ifadelerinin satın alma niyeti ile ilişkili olduğu uzmanlık, ücretli tanıtımın, kontrol karşılıklılığı, bağlılık, şeffaflık, görünürlük ve benzersizlik ifadelerinin ise satın alma niyetiyle ilişkisinin olmadığı belirlenmiştir. Araştırmanın hem literatüre hem de dijital pazarlama alanında faaliyetlerini sürdüren bireylere önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. ?