Yazar "Vural, Erdinç" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Küçük hacimli bir dizel motorunda değişik avanslardaki püskürtmenin motor performansı ve egzoz emisyonlarına etkisinin deneysel analizi(Karabük Üniversitesi, 2009) Vural, Erdinç; Özdalyan, BülentDizel motorlarının bazı parametreleri değiştirilerek performans ve emisyonlar iyileştirilebilir. Püskürtme zamanlaması motor performansı ve egzoz emisyonlarını etkileyen önemli parametrelerden birisidir.Yapılan bu çalışmada; tek silindirli direkt püskürtmeli bir dizel motorunda statik enjeksiyon avansının motor performansına ve egzoz emisyonlarına etkisi deneysel olarak incelenmiştir. Motor testleri 15°, 19°, 23°, 27°, 31° KMA için değişik hızlarda ve tam yükte yapılmıştır. Testlerde motor momenti, efektif güç, özgül yakıt tüketimi ile CO, CO2, HC ve NOx emisyonları ölçülmüştür. Deneyler sonucunda, 23°KMApüskürtme avansında motor momenti ile efektif güçte artış ve özgül yakıt tüketiminde azalma elde edildiği görülmüştür.Öğe Tek silindirli dizel motora uygulanan seramik kaplamaların motor performans ve egzoz emisyonlarına etkisinin incelenmesi(Karabük Üniversitesi, 2014) Vural, Erdinç; Özdalyan, Bülent; Özel, SerkanBu çalışmada dört zamanlı tek silindirli bir dizel motor kullanılmış olup, motora ait piston ve supaplar stabile edilmiş zirkonyum (ZrO2) magnezyum oksit (MgO) tozu içerisine değişik oranlarda alüminyum oksit (Al2O3) ilave edilerek, plazma sprey yöntemiyle kaplanmıştır. Motorun yanma odasına ait piston ve supaplar 5 farklı (ZrO2 + MgO), (ZrO2 + MgO + % 25 Al2O3), (ZrO2 + MgO + % 50 Al2O3), (ZrO2 + MgO + % 75 Al2O3), (Al2O3) numune ile kaplanmıştır. Kaplanan motor parçalarının her birine scanning electron microscopy (SEM), energy dispersive X-ray spectroscopy (EDS) ve X-ray diffraction (XRD using Cu K? radiation) yüzey analiz yöntemleri ile malzeme deneyleri yapılmıştır. Kaplama tabakası ile altlık malzemesi olan piston yüzeyi arasındaki yapışma mukavemeti ve mikrosertlikleri test edilmiştir. XRD incelemelerinde, ZrO2+MgO ve Al2O3 ilaveli kaplamalarda ZrO2 (Tetragonal), ZrO2 (Monoclinic), MgO, Al3Zr5, ?-Al2O ve ?-Al2O3 tür bileşikler tespit edilmiştir. İncelemeler sonucunda, en düşük gözeneklilik miktarı ZrO2+MgO+%50 Al2O3 ile kaplanan numunede olmasından dolayı en iyi yapışma mukavemeti ve en yüksek sertlik değeri bu numunede tespit edilmiştir. Motor deneyleri bir elektrikli dinamometrede her bir numune için, tam yükte 1600 d/d, 2000 d/d, 2400 d/d ve 2800 d/d motor hızlarında tekrarlanmıştır. Kaplamalı motorun standart motora göre moment, güç ve ısıl veriminde artış, özgül yakıt tüketiminde azalma belirlenmiştir. Malzeme analizleri ve motor deneyleri en iyi performansın (ZrO2 + MgO + % 50 Al2O3) ile gerçekleştiğini göstermiştir. ZrO2+MgO+%50Al2O3 kaplamalı motorda, NOx ve CO2 emisyonlarında artış gösterirken, HC, CO ve is emisyonlarında azalma görülmüştür.