Yazar "Vuranok, Turan Tolga" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlk ve ortaokullarda öğretmenlerin ödül sistemine ilişkin görüşleri(2015) Çelebi, Nurhayat; Vuranok, Turan Tolga; Hasekioğlu Turgut, IşılBu araştırmanın amacı, resmi ilk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin ödül sistemine ilişkin görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Bu çalışma, betimsel ve tarama modelinde, nicel ve nitel araştırma tekniklerinin birlikte kullanıldığı bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul'un Şişli ilçesindeki ilk ve ortaokullarda çalışan 139 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 27 maddelik 5'li Likert dereceleme tipine göre hazırlanmış bir ölçme aracı kullanılmış ve ayrıca 3 açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırmanın nicel bulguları \"ödüllendirme ilkeleri\", \"ödüllendirmenin yararları\", \"ödüllendirme mevzuatı\" ve \"ödüllendirme ölçütleri\" alt boyutları altında toplanmıştır. Nitel bulgularda oluşan ana temalar ise \"ödüllendirme ilkeleri\", \"ödüllendirmenin yararları\", \"ödüllendirme mevzuatı\" ve \"ödüllendirmede kayırmacılıktır\". Araştırma bulgularına göre öğretmenler, okul yönetiminin ödül sistemini kullanarak öğretmenin gelişmesini yeterince teşvik edemediğini vurgulamışlardır. Öğretmenler, başarılarının çalıştıkları kurumları tarafından takdir edilmesini ve ödüllendirilmesini istemektedirler. Ancak öğretmenler, mevcut sistemde başarılı olsalar dahi ödüllendirilmediklerini belirtmektedirler. Cinsiyet ve branş değişkenine göre öğretmenlerin ödüllendirmeyle ilgili görüşleri arasında farklılık bulunmamaktadır. Öğretmenler, kıdemleri arttıkça ödül sistemine daha kayıtsız kalmaktadırlar. Ödül almamış olan öğretmenlerin ise ödül almış olanlara göre ödül sistemi ölçütleri konusunda daha duyarlı olduğu görülmüştür. Araştırmanın nicel bulguları, nitel bulgularını desteklemektedirÖğe Zümre öğretmenlerinin işbirliği düzeyini belirleme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması(2016) Çelebi, Nurhayat; Vuranok, Turan Tolga; Hasekioğlu Turgut, IşılBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin zümre çalışmalarında yaşanan süreçlere ilişkin görüşlerini ortaya koyan bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, araştırmanın birinci aşamasında İstanbul ili Şişli ilçesinde çalışan 133 lise öğretmeni, ikinci aşamasında ise yine aynı ilçede çalışan 203 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışma, Clark'ın geliştirdiği \"Takım Çalışması\" ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapıldığı bir çalışmadır. Söz konusu ölçeğin orijinal hali, 32 maddeden ve 4 ölçek alt boyutundan oluşmaktadır. Ölçek geliştirme aşamasında, ölçeğin yapı geçerliğini test etmek üzere açımlayıcı (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. DFA sonrası ölçeğin 19 maddeden ve üç ölçek alt boyutundan oluştuğu tespit edilmiştir. Bu alt boyutlar; \"grup oluşturma\", \"erken gelişim ve kural koyma (dönüşüm)\" ve \"takım olma\" olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin uyum indeks değerlerinin modelin verileri ile oldukça uyumlu olduğu görülmüştür. Bu çalışma \"Zümre Faaliyetleri Ölçeğinin\" (ZFÖ) genel olarak kabul edilebilir düzeyde niteliklere sahip olduğunu ortaya koymuştur.