Yazar "Yavuz, Nadire Ferah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi çocukların sosyal becerileri ile yakın çevresindeki yetişkin etkileşimleri arasındaki ilişki(2014) Özyürek, Arzu; Begde, Zuhal; Yavuz, Nadire FerahBu çalışmada okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların sosyal beceri düzeylerine,aile bireyleri ve okul öncesi eğitim kurumu çalışanları arasındaki sosyal etkileşimlerinin etkisini incelemek amaçlanmıştır.grubunu, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden ve öğretmenleri tarafından sosyal beceri düzeyi yüksek (n=10) ve düşük (n=10) olarak sınıflandırılan 20 çocuk oluşturmuştur. Nitel araştırma modelinde yapılan çalışmada, veri toplamak için katılımcı olmayan gözlem yönteminden yararlanılmıştır. Çocuklar, aile bireylerinin kendilerini okula bırakma ve alma zamanı olmak üzere iki farklı zaman diliminde ve iki farklı araştırmacı tarafından gözlenmiştir. Araştırma verileri betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiş, gözlem sonuçları verilmiş ve elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal becerileri yeterli olan okul öncesi çocukların çocuk-ebeveyn, çocuk-okul personeli, ebeveyn-okul personeli sözel ve davranışsal etkileşimlerinin, sosyal becerileri yaşıtlarından geri olanlara göre daha fazla olduğu dikkat çekmiştir. Okul öncesi çocukların sosyal becerilerinin gelişmesinde yakın çevresini oluşturan yetişkinlerin model olmasının önemli bir etkiye sahip olduğu vurgulanmıştırÖğe Okul öncesi dönemde beden eğitimi ve spor etkinliklerinin çocukların hareket becerileri üzerine etkisinin incelenmesi(Karabük Üniversitesi, 2016) Yavuz, Nadire Ferah; Özyürek, ArzuBu çalışmada, beden eğitimi ve spor etkinliklerinin, okul öncesi çocukların temel hareket becerileri üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma kontrol gruplu deneysel desenli tasarlanmıştır. Çalışma grubunu, iki farklı okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 4-6 yaş grubu çocuklar (N=40) ve bu çocukların çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden ebeveynleri (N=40) oluşturmuştur. Aynı okula devam eden bir grup çocuk deney grubuna (12 kız, 8 erkek), diğer okula giden bir grup çocuk kontrol grubuna (10 kız 10 erkek) atanmıştır. Deney grubu ile 14 hafta süreyle haftada iki gün günlük program akışlarına ilaveten beden eğitimi ve spor etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubu ise günlük eğitim programına devam etmiştir. Verilerin toplanmasında, çocuk ve ebeveynlerin bazı demografik bilgilerinin elde edilmesinde araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Çocukların hareket becerilerinin değerlendirilmesinde, elde edilen süre veya mesafeye bağlı değerin artışının olumlu olarak değerlendirildiği ve elde edilen süreye bağlı değerin azalmasının olumlu olarak değerlendirildiği motor testler kullanılmıştır. Bunlar; Dikey Sıçrama, Otur-Uzan Esneklik, Durarak Uzun Atlama, Flamingo Denge ve Tenis Topu Fırlatma testleri; Çabukluk, Çeviklik, Ayakla Top Kontrol, Koşu Koordinasyon, 30m Sürat Koşusu ve Elle Top Kontrol testleridir. Motor testler ön test olarak her iki gruba uygulanmış, eğitim programı sonrası ise son test olarak yeniden uygulanmıştır. Ebeveynlerle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak çocukların beden eğitimi ve spor etkinliklerine katılımı konusunda görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinde kişisel bilgi formu ve motor testler aracılığıyla toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences-20) istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Motor testlerin tümü betimsel istatistik yöntemleriyle incelenmiş, frekans, ortalama ve standart sapma değerleri belirlenmiştir. İki gruplu karşılaştırmalarda verilerin normal dağılmaması nedeniyle Mann-Whitney U Testi, ön test-son test karşılaştırmalarında ise ilişkili iki ölçüm setine ait puanlar arasındaki farkın anlamlılığını test etmek amacıyla Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Ebeveyn görüşmelerinin analizinde not tutularak kayıt altına alınan görüşmelerin içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen bilgiler kodlanarak gruplanmış ve temalar halinde ele alınarak tartışılmıştır. Sonuç olarak; okul öncesi dönem 4-6 yaş grubu çocuklarla yürütülen beden eğitimi ve spor etkinliklerinin çocukların hareket becerileri gelişimi üzerinde anlamlı ölçüde olumlu etkisi olduğu, cinsiyetin çocukların hareket becerileri gelişimi üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı belirlenmiştir. Ebeveynlerin, çocuklarla yapılan beden eğitimi ve spor etkinlerinin çocukların özellikle bedensel ve sosyal gelişimlerine katkı sağladığı, okul öncesi eğitim kurumlarında çocuklarla sportif etkinlerin yapılması gerektiği, çocukların spora teşvik edilmesinde öncelikle anne-babaların model olmaları gerektiği görüşünde oldukları belirlenmiştir