Yazar "Yenen, İbrahim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yazılı basında “din adamı” kimliğinin temsili(2012) Yenen, İbrahimBu çalışma, din adamı kimliğinin yazılı basında yer alan haberlerde nasıl temsil edildiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla 24 ulusal gazetede yayınlanan 213 haber tespit edilmiştir. Bu haberler, iletişim çalışmalarında sıklıkla kullanılan söylem analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Ancak bu makalede içerik çözümlemesi yöntemi değil “alımlama çözümlemesi” yöntemi kullanılmıştır. Bu sebeple çalışma kapsamında Van Dijk’in eleştirel söylem çözümlemesinde kullanmayı tercih ettiği “semantik yapı analizi” benimsenmiştir. Bu yöntemin uygulanmasıyla 213 haber metni dikkate alınarak “din adamı” kimliğin yazılı basında nasıl temsil edildiği/algılandığı tespit edilmeye çalışılmıştır.Öğe Zaman ve dindarlik ilişkisi: ramazan dindarliği(2015) Yenen, İbrahimDin ve toplum ilişkilerinin belirleyici aktörü \"dindar\" karakteridir. Genel olarak \"dinine bağlı kimse\" olarak tanımlanan dindar kavramı, bireyin din ile kurduğu ilişkiyi ifade etmektedir. Toplumsal dünyanın bir parçası olarak dindar karakteri ve dindarlık olgusu, anlaşılmak ve açıklanmaya ihtiyaç duyan bir özellik göstermektedir. Çünkü teolojik ve antropolojik esaslara sahip din olgusunun sosyolojik çıktısı olarak dindarlık olgusu, çok bileşenli bir yapıya sahiptir. Bu çok bileşenli yapı ise kendisini oluşturan boyutlar dikkate alınarak incelenmektedir. Bu amaçla dindarlığın çeşitli boyutları esas alınarak farklı tipolojiler geliştirilmiştir. Ramazan dindarlığı kavramı da bu tipolojiler arşivine bir katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ramazan dindarlığı, din ve toplumsal zamanın birlikte işlev görmesiyle ortaya çıkmaktadır. Hayatın önemli bir belirleyeni olarak zaman, dindarlığın biçimlenmesinde rol oynamaktadır. Dolayısıyla İslam dininin temel ibadetlerinden oruç pratiğinin gerçekleştirildiği zaman dilimi olarak Ramazan ayı, farklı bir dindarlık türünün oluşmasına imkân vermektedir. Ramazan dindarlığının temel unsurlarını ise \"oruç, teravih namazı, fitre, mukabele, itikâf ve bayram\" gibi ibadet formları meydana getirmektedirÖğe Ziya gökalp'i din sosyolojisi açısından anlamak(2017) Yenen, İbrahimGökalp'in toplum çözümlemeleri \"örf, hars ve mefkure\" olmak üzere üç esas kavram çerçevesinde şekillenmiştir. İlim ve dini ayrılmaz bir bütün olarak değerlendiren Gökalp'e göre din, ilmin insanda boş bıraktığı vicdanı hayatı tamamlamaktadır. İslamiyet'ten önce Türklerin dininin toyonizm olduğunu belirterek eski Türklerin dininin sabit özellikler göstermediğini ve toplumsal yapının değişmesiyle dinin de değiştiğini belirtmektedir. İşlevsel din anlamda Gökalp'in teklifi, \"modern bir İslam Türklüğü\" oluşturmaktır. \"Dini Türkçülük\" en genel anlamda \"din kitapları, hutbe ve vaazların\" Türkçe olması anlamına gelmektedir. Dini hayatı anlamak için sosyal bilim ve fıkıh biliminin bir araya gelmesiyle oluşacak \"ilmi ictimai fıkıh\"ı teorik ve metodolojik bir zemin olarak teklif etmektedir. Sosyal yapı içerisinde din, devlet, eğitim, hukuk ve sanat gibi diğer toplumsal süreçlerden bağımsız bir şekilde kendi alanında temayüz etmelidir.