Yazar "Çetin, Asya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 12-14 yaş arası ergenlerin sosyal beceri düzeyi ile ebeveynlerine bağlanma güvenliği arasındaki ilişkinin incelenmesi(2017) Çetin, Asya; Alkanersoy, ÖzlemBu araştırma, 12-14 yaş arası ergenlerin sosyal beceri düzeyi ile ebeveynlerine bağlanma güvenliği arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Karabük il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı 6 okulun 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören 12-14 yaş grubundan 186 erkek, 169 kız olmak üzere toplam 355 ergen oluşturmuştur. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada veriler, \"Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (MESSY)\" ve \"Ebeveyn ve Arkadaşlara Bağlanma Ölçeği (EABE)\" ve araştırmacı tarafından hazırlanan \"Kişisel Bilgi Formu\" aracılığıyla toplanmıştır. Ergenlerin ebeveyn bağlanma puanları ile olumlu sosyal davranışları arasında bir ilişki olduğu tespit edilmiştirÖğe 5-6 yaşındaki çocukların öz düzenleme ile erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişki(2023) Kısaoglu, Sule Yildiz; Çetin, AsyaBu araştırmada, 5-6 yaş arası çocukların öz düzenleme ve erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu eğitim kurumlarına devam eden 211 okul öncesi çocuğu ve 24 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Erken Okuryazarlık Testi ve 4-6 Yaş Çocuklar İçin Öz Düzenleme Becerileri Ölçeği Öğretmen Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U Testi ve Spearman-Brown Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Sonuçlar, katılımcıların erken okuryazarlık becerilerinin ortalama düzeyin üzerinde olduğunu ve öz düzenleme becerilerinin yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir. Erken okuryazarlık becerileri ile cinsiyet ve okul öncesine devam etme süresi değişkenleri arasında fark olduğu saptanmıştır. Öz-düzenleme becerileri ile okul öncesi eğitime devam etme süresi arasında da fark olduğu belirlenmiştir. Çocukların öz düzenleme becerileri ile erken okuryazarlık becerileri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Böylece çocukların öz düzenleme becerileri arttıkça alıcı dil söz varlığı, ifade edici dil söz varlığı, genel adlandırma, işlevsel bilgi, fonolojik farkındalık, harf bilgisi ve dinlediğini anlama becerilerinin arttığı sonucuna varılmıştır.Öğe Aile hekimi ve öğretmenlerin çocuk ihmal ve istismarı konusundaki görüş ve tutumları(2018) Özyürek, Arzu; Çetin, Asya; Yıldırım, RukiyeBu çalışmada, çocukların ihmal ve istismarı olgularıyla karşılaşma olasılığının daha fazla olduğudüşünülen aile hekimi ve öğretmenlerin, çocuk ihmal ve istismarına yönelik görüş ve tutumlarınınincelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelindeki çalışmada, çalışma grubunu 29 aile hekimive 59 öğretmen olmak üzere 88 kişi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında “Çocuk İhmal veİstismarına Yönelik Davranışları İçeren Anket Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-Testi,ANOVA ve Pearson Korelasyondan yararlanılmıştır. Sonuç olarak; aile hekimi ve öğretmenlerin, çocukihmali ve istismarı olgularıyla sık karşılaşmadıkları, karşılaştıkları durumlarda ne yapacaklarıkonusunda zorlandıkları belirlenmiştir. Erkeklerin cinsel ve duygusal istismara yönelikfarkındalıklarının kadınlardan daha yüksek olduğu, 46 ve üzeri yaş grubundaki bireylerin cinselistismara yönelik daha az hassasiyet gösterdikleri, öğretmenlerin aile hekimlerine oranla cinsel,duygusal istismar ve ihmale ilişkin olarak daha duyarlı oldukları belirlenmiştir. Aile hekimleri veöğretmenlerin, çocuk ihmal ve istismarı konusundaki farkındalığı arttıkça karşılaştıkları vakalaradaha duyarlı bir tutum sergileme eğiliminde oldukları belirlenmiştir.Öğe Gelişimsel geriliği olan bebeğe sahip annelerin tanı sonrası yaşadıkları sürece ilişkin görüşlerinin ve gereksinimlerinin belirlenmesi(2015) Gözün Kahraman, Özlem; Çetin, AsyaÖzel eğitimde erkenlik ilkesi esastır. Gelişimsel süreç içerisinde özellikle çocukluğun ilk üç yılı kritik bir öneme sahiptir. Bebeklik ve erken çocukluk dönemi olarak adlandırılan bu dönem öğrenmeye en fazla açık olunan ve tüm gelişim alanlarındaki temellerin atıldığı dönem olarak görülmektedir. Gelişimin bu önemli döneminde gelişimsel geriliğe sahip bebeklere sunulacak erken müdahale hizmetleri, bebeğin sahip olduğu potansiyelin en üst düzeyde gerçekleşmesini sağlayarak gelişimini destekleyici çok önemli hizmetler sunmaktadır. Bu dönemde sunulacak olan hizmetler hem bebek hem de ailenin gereksinimleri dikkate alınarak planlanmaktadır. Ebeveynlerin yetersizlikten etkilenmiş çocuklarının eğitimine katılımını sağlamak ve artırmak için, çocuklarıyla etkileşimlerinin, aile yapısının, duygusal durumlarının, kaynaklarının ve gereksinimlerinin belirlenmesi gereklidir. Ebeveynlerin gereksinimlerinin belirlenebilmesi için, öncelikle ailenin yetersizlikten etkilenmiş bir çocukları olduğunu öğrendikleri andan itibaren yaşadıkları sorunların saptanması gerekmektedir. Ebeveyn gereksinimlerini belirlemeye yönelik yapılan araştırmalar, ebeveynlerin bilgi gereksinimi, destek gereksinimi, çocuğun durumunu başkalarına açıklayabilme, toplumsal hizmetler, maddi gereksinimler, ailenin işleyişiyle ilgili gereksinimler ve çocuğun eğitimine yönelik gereksinimleri olduğunu göstermektedir (Varol, 2006)Öğe The impact of early literacy skills curriculum on early literacy and mathematics skills(2021) Çetin, Asya; Kangal, Saniye BencılPurpose: The present study aimed to investigate the impact of the early literacy skills curriculum on preschool children's earlyliteracy and early mathematics skills.Design/Methodology/Approach: The study group included 38 kindergarten children attending Aydınlıkevler Public PrimarySchool in Karabuk urban center, Turkey, during the 2017-2018 academic year. The study was conducted with a pretest posttest, quasi-experimental design with a control group methodology. In the study, the early literacy skills curriculum wasimplemented in the instruction of experimental group children. The regular curriculum was used in the control groupinstructed by classroom teachers. Post-test was applied after the application. Early Literacy Skills Assessment Tool and TheTest of Early Mathematics Ability-3 (TEMA-3) were used to collect the study data. Findings: It was concluded that the \"Early Literacy Skills Curriculum\" employed in the experimental group by the author had apositive effect on the early literacy and mathematics skills of the children. Highlights: As a result of the study, it was designated a relationship between phonemic awareness ability and writingawareness ability and early mathematics skills.Öğe The impact of starting the day with exercise and sports on the physical education and activity attitude(2023) Çetin, Asya; Özyürek, ArzuThe present study aimed to analyze the impact of starting the day with exercise, and sports activities on the attitudes of children towards physical education and assess the views of the children, teachers and parents on this application. The study was designed with the experimental methodology that included two study groups. Quantitative data were collected from 74 primary school students (36 girls and 38 boys), qualitative data were collected from a total of 22 participants, involving 8 primary school students, 7 primary school teachers and 7 mothers.) The Physical Education and Activity Attitude Scale (PEAAS) was used to collect the data. After the study groups participated in 20 minutes of physical training and sports activities for 12 weeks, the scale was applied as a post-test to each group. After the application, three focus group interviews were conducted with children, teachers, and mothers. In conclusion, it was determined that the attitudes of the study and control group children towards physical education and sports significantly improved between pre- test and post-test. Based on the interview findings, it was determined that individuals did not have the habit of regularly engaging in sports, measures should be taken to improve the adoption of these habits by children at in early age, and the participants considered that starting the day with sports activities had positive effects.Öğe Üstün yetenekli çocukların konu edildiği filmlerin gelişimsel ve eğitsel açıdan incelenmesi(2020) Pektaş, Damla; Çetin, Asya; Isık, Esra; Kırman, Asli; Metin, E. NilgünAmaç: Bu çalışmada, üstün yetenekli bireyleri konu alarak bu bireylerin tanılanması ve tanınması konusunda yapılan filmlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın çalışma materyalini 1974 ile 2010 yılları arasında çekilmiş üstün yetenekli çocukları konu alan 12 sinema filmi oluşturmaktadır. Filmlerin incelenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Bulgular: Filmlerde üstün yetenekli çocuğun yeteneği, yeteneğin keşfinde etkili olan kişi, çocukların sahip oldukları yetenekler ve bu yetenekler doğrultusunda çocukların yaşamlarında karşılaştıkları olumlu ve olumsuz olaylar bir çocuk gelişimcinin bakış açısıyla değerlendirilerek verilmiştir.Sonuç: Üstün yetenekli çocukların uygun bir şekilde, doğru zamanda ve uzman kişiler tarafından belirlenerek, ihtiyaç duydukları eğitim gereksinimlerinin karşılanması hem bu çocukların geleceği hem de topluma sağlayacakları katkılar açısından oldukça önemlidir. Dolayısıyla yapılan çalışmanın üstün yetenekli çocukları erken dönemde tanılayarak yeteneklerine katkı sağlamanın önemine ilişkin toplumsal farkındalığı artırmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Üstün yetenekli çocukların özellikleri hakkındaki görüşler(2023) Çetin, AsyaBu çalışmada üstün yetenekli çocukların özellikleri hakkındaki görüşleri belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubu 5 öğretmen, 4 öğrenci, 3 hemşire, 3 işçi, 3 araştırma görevlisi, 2 doktor, 1 mümessil, 2 ev hanımı, olmak üzere toplam 23 kişiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak üstün yeteneklilerin özellikleri ile ilgili görüşleri ortaya koymak için toplam 7 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler nitel veri analizi türlerinden betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Düzenlenmiş veriler gerekli yerlerde örneklem grubunun ifadelerinden doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre katılımcılar, üstün yeteneklilerin hızlı ve kolay algılayabilme, çabuk ve kolay öğrenme yeteneğine ve geniş sözcük dağarcığına sahip oldukları, içine kapanık ve asosyal oldukları, yalnız hissettikleri ve daha duygusal oldukları, akranları tarafından dışlandıkları, kabul görmedikleri şeklinde görüş belirtmişlerdir.