Yazar "Ömeroğlu, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bellek eğitimi programının altı yaşındaki çocukların bellek gelişimine etkisinin incelenmesi(2013) Özyürek, Arzu; Ömeroğlu, EsraOkul öncesi eğitim kurumuna devam eden, altı yaşında 52 çocuğun (26 kız, 26 erkek) örneklem olarak alındığı bu çalışmada, uygulanan bellek eğitimi programının çocukların bellek gelişimleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada, Morris Cohen (1997) tarafından geliştirilen Çocuklarda Bellek Süreçlerini Değerlendirme Ölçeği (CMS) kullanılmıştır. Deney grubuna (n=26) on iki hafta süreyle haftada iki gün sözel ve görsel kısa süreli ve uzun süreli bellek gelişimini destekleyici eğitim programı uygulanmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, uygulanan bellek eğitimi programının çocukların sözel ve görsel kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere genel bellek indeksi, ertelenmiş tanıma ve öğrenme indeksi puanlarında anlamlı ölçüde artış olduğu (p<.001) bulunmuştur.Öğe Determination and interpretation of the norm values of preschool social skills rating scale teacher form(2015) Ömeroğlu, Esra; Gültekin Akduman, Gülümser; Aydoğan, Yasemın; Günındı, Yunus; Çakan, Mehtap; Kutlu, Ömer; Çakmak, Ebru KılıçThis study aimed to determine and interpret norms of the Preschool Social Skills Rating Scale (PSSRS) teacher form. The sample included 224 independent preschools and 169 primary schools. The schools are distributed among 48 provinces and 3324 children were included. Data were obtained from the PSSRS teacher form. The validity and reliability evidence was re-obtained from the norm sample, and it was concluded that the sample preserved the structure comprising 4 factors and 49 items. The alpha coefficient obtained from the PSSRS for the whole norm sample was determined at 0.96. PSSRS norm values were obtained for four factors and the total scale at each age. Children's social development skills are interpreted in accordance with the percentile norms pie charts, which include the total scores from the full scale score and sub-scales. Findings obtained with regard to the validity and reliability of PSSRS scores indicated that the scale can be used as an auxiliary tool in determining children's social skill levels. Consequently, children's PSSRS scores should be recorded and compared to future results, and the degree of improvement should be assessed. Furthermore, each child should be evaluated individually. It is important to consider children's ages and other developmental characteristics when interpreting the results of the scaleÖğe Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının drama eğitimi hakkındaki tutumlarını değerlendirmeye yönelik ölçek geliştirme(2011) Ceylan, Sehnaz; Ömeroğlu, EsraÖzet Bu çalışma, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının Okulöncesinde Drama dersine ilişkin tutumlarını belirlemek için Okul Öncesi Eğitimde Dramaya Yönelik Tutumları Değerlendirme Ölçeği (ODYTDÖ) ni geliştirmek amacıyla planlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ilinde bulunan üniversitelerin eğitim fakültelerindeki okul öncesi eğitimi öğretmenliği programına devam eden 273 öğrenci oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirleyebilmek için faktör analizi yöntemi kullanılmıştır. Analizler sonucunda ölçeğin 24 maddeden oluştuğu ve beş faktöre ayrıldığı belirlenmiştir. Ölçeğin 5 alt boyutunun Cronbach alfa değeri analizleri incelendiğinde; dersin gerekliliğiyle ilgili tutum alt ölçeğinin .90, dersteki iletişimle ilgili tutum alt ölçeğinin .87, dersle ilgili duygularını ifade etme alt ölçeğinin .73, derste güven sağlamayla ilgili tutum alt ölçeğinin .78 ve dersin içeriğiyle ilgili tutum alt ölçeğinin .61 olarak bulunmuştur. Toplam ölçekte Cronbach alfa değeri .92dir. Yapılan analizler, Okulöncesi Eğitimde Dramaya Yönelik Tutumları Değerlendirme Ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir.Öğe Okul öncesi eğitimi öğretmenliği programındaki öğrencilerin ve dersi veren öğretim elemanlarının okul öncesi eğitimde drama dersine karşı tutumlarının incelenmesi(2011) Ceylan, Sehnaz; Ömeroğlu, EsraBu araştırma, okul öncesi eğitimde drama dersi alan okul öncesi eğitim öğretmenliğiprogramına devam eden öğrencilerin ve dersi veren öğretim eleman larının okul öncesieğitimde dramaya karşı tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanınörneklemini Ankara?da bu lunan üniversitelerin eğitim fakültelerindeki okul öncesi eğitimiöğretmenliği programına devam eden okul öncesi eğitimde drama dersi almış olanöğrencilerden tesadüfü örnekleme yöntemi ile belirlenen 50 öğrenci ve okul öncesieğitimde drama dersini veren 10 öğretim eleman ı oluşturmuştur. Araştırmada veritoplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve geçe rlilik-güvenilirlikçalışması yapılmış olanOkul Öncesi Eğitimde Drama ya Yönelik TutumlarıDeğerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Ö ğretim elemanlarının ve öğrencilerin okul öncesieğitimde dramaya yönelik tutumları arasında fark olup olmadığı Mann -Whitneu U testiile bakılmıştır . Araştırma sonucunda, okul öncesi eğitimde drama dersi alan öğrencilerinve öğretim eleman larının eğitimde dramaya yönelik tutumları arasında fark bulunmuştur.Öğe Yaratıcı drama eğitimi alan ve almayan 60-72 aylar arasındaki çocukların sosyal-duygusal davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi(2012) Ceyda, Sehnaz; Ömeroğlu, EsraAraştırmanın amacını, yaratıcı drama eğitimi alan ve almayan 60-72 aylar arasındaki çocukların sosyal-duygusal davranışlarının çocuğun cinsiyeti, doğum sırası, kardeş sayısı, annenin yaşı ve öğrenim düzeyine göre incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 45’i deney ve 45’i kontrol grubu olmak üzere toplam 90 çocuk oluşturmuştur. Deneysel desenli olan bu araştırmada, çocuklar ve aileleri hakkında bilgi almak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, çocukların sosyal-duygusal davranışlarını belirlemek için Sparrow ve diğ. (1998) tarafından geliştirilen, Ceylan ve Ömeroğlu (2008) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Vineland Sosyal- Duygusal Erken Çocukluk Ölçeği (VSDEÇÖ)” kullanılmıştır. Deney grubundaki çocuklara araştırmacı tarafından haftada iki gün 45 dakika süre ile toplam 12 hafta boyunca sosyal-duygusal davranışlara yönelik yaratıcı drama eğitim programı uygulanmıştır. Verilerin analizinde “ilişkisiz örneklemler için iki faktörlü ANOVA” kullanılmıştır. Sonuç olarak, yaratıcı drama eğitimine katılan ve katılmayan çocukların sosyal-duygusal davranışlarının cinsiyetlerine, doğum sıralarına, kardeş sayılarına, çocukların annelerinin öğrenim düzeylerine göre farklılık göstermedikleri, ancak çocukların annelerinin yaşlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur.