Yazar "Özdalyan, Bülent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Iki zamanli ters-doğru akişli benzinli bir motorun yanma analizi(2017) Kaya, Göksel; Özdalyan, BülentSchnürle tip iki zamanlı motorların kusurlarını ortadan kaldırmak amacıyla geliştirilen süpürme yöntemlerinden biri olan ters-doğru akışlı tip süpürme yöntemi üzerine yapılan çalışmaların çoğu akış süreçlerinin geliştirilmesi ve motor performansının belirlenmesi ile alakalıdır. Bu güne kadar bu tip motorların yanma karakteristiklerine ilişkin hiçbir çalışma yayınlanmamıştır. Bu çalışmada, gerçek zamanlı bir yanma analizi sistemi, yanma değerlerinin çevrimiçi analizi ve verilerin toplanması için iki zamanlı ters-doğru akışlı benzinli bir motora deneysel olarak uygulanmıştır. Deneyler tam yükte, 1800 1/min'de ve ateşleme avansının ÜÖN'dan önce 16-24 ºKMA arasında 4 er birimlik adımlarla değiştirilmesi ile gerçekleştirilmiş ve silindir basıncı, kütlesel yanma oranı profili, ısı salınımı hızı ve indike verim değişimleri incelenmiştir. Bu verilerin analizi, maksimum indike verimi veren ideal yanma fazının tespitini mümkün kılar. Yapılan testler, test motoru için en ideal yanma fazının ateşleme avansının ÜÖN'dan önce 20 ºKMA'ya ayarlanması ile elde edildiğini göstermiştirÖğe İki zamanlı motorların egzoz emisyonlarının azaltılmasına yönelik bir tasarım değişikliği(2014) Özdalyan, Bülent; Kaya, Göksel-Öğe Investigation of methods to increase energy efficiency in old buildings: a case study on a school building constructed in 2007(2022) Akgül, Esra; Kayabaşı, Erhan; Özdalyan, BülentIn this study, the energy efficiency study of the school building whose construction was completed in 2007 was conducted. First of all, information about energy consumption and the amount of CO2 emission released into the atmosphere was obtained by measuring the building elements, heating system, piping and lighting system. Afterward, some suggestions were made in the areas where energy consumption is high and inefficient, in line with efficiency-increasing methods, considering the relevant standards and regulations. Finally, with these proposed improvements, the energy savings of the building, the economic value of this savings and the reduction in carbon emission are calculated. As a result of the study, 65.04 kWh/m2 energy and 0.012 tonCO2/m2 carbon emission savings per unit area, 334 379 kWh/year energy and 66.18 tonCO2/year carbon emission savings, the investment cost of 319 653 TL as 65.2 TL/m2 per unit area., and 6.1 years payback period was calculated.Öğe Sıkıştırma ile ateşlemeli bir motorda izobütanol-dizel yakıtı karışımlarının kullanılmasının egzoz emisyonu ve motor performansına etkileri(2013) Özer, Salih; Özdalyan, BülentBu çalışmada sıkıştırma ile ateşlemeli bir motorda standart dizel yakıtına hacimsel olarak %3, %5, %8 ve %10oranlarında izobütanol ilavesinin farklı motor yüklerinde, motor performansına ve egzoz emisyonlarına etkilerideneysel olarak incelenmiştir. Deneylerde 4 zamanlı tek silindirli, direkt püskürtmeli bir motor kullanılmıştır.Deneylerden elde edilen veriler standart dizel yakıtı ile karşılaştırılarak grafikler halinde sunulmuştur. Buçalışma sonucunda, standart dizel yakıtına katılan izobütanol miktarı arttıkça özgül yakıt tüketiminin arttığı, frentermik veriminin ve egzoz gaz sıcaklığının azaldığı gözlemlenmiştir. Ayrıca NOx, CO ve is emisyonlarıazalırken, HC emisyonları artmıştır.Öğe The usage of hydrogen for improving emissions and fuel consumption in a small gasoline engine(2011) Koşar, Murat; Özdalyan, Bülent; Çelik, M. BahattinDüşük güçlü benzinli motorlar hafif zengin karışımla çalıştıkları ve katalitik dönüştürücüye sahip olmadıkları için yakıt tüketimleri ve emisyon değerleri oldukça yüksektir. Benzinli motorlar saf hidrojenle çalıştırıldığında $NO _x$ emisyonları artmakta ve geri tepme olmaktadır. Bu çalışmada, düşük güçlü bir motor hidrojen yakıtı ile uygun bir fakir karışımla geri tepme olmadan çalıştırılmış ve yakıt tüketimi ve emisyonların iyileştirilmesi amaçlanmıştır. Performans, emisyon ve silindir basınç değerleri her iki yakıt için ölçülmüştür. Hidrojenli çalışmada özgül yakıt tüketimi ve NOx emisyonu sırayla yaklaşık %57 ve %66 oranında azalmıştır. Ayrıca, CO, $CO _2$ ve HC emisyonlarında sıfıra yakın değerler elde edilmiştir. Deney sonuçları; benzinli motorun saf hidrojenle geri tepme olmadan çalışabildiğini ve motor fiyatını artıran egzoz kontrol sistemi, elektronik ateşleme sistemi ve yakıt enjeksiyon sistemi kullanılmadan yakıt tüketimi ve emisyonlarda önemli iyileşmeler sağlandığını göstermiştir.