Yazar "Biberci, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dynamic Modeling and Simulation of a PEM Fuel Cell (PEMFC) during an Automotive Vehicle's Driving Cycle(Eos Assoc, 2020) Biberci, Mehmet Ali; Celik, Mustafa BahattinPolymer Electrolyte Membrane Fuel Cells (PEMFCs) are the most appropriate type of fuel cells for application in vehicles due to their low operational temperature and high-power density. In this paper, a zero-dimensional, steady state thermodynamic modeling for an automotive 90kW PEMFC system has been built up in order to investigate the effects of operating parameters such as vehicle acceleration and operating pressure on the size of the system elements, heat and water system constitution, fuel consumption, and efficiency. A dynamic model was formed for the fuel cell power system in MATLAB. Power output and power losses of the system were investigated at 3atm operation pressures.Öğe Investigation of the effect of AWJ drilling parameters for delamination factor and surface roughness on GFRP composite material(Emerald Group Publishing Ltd, 2022) Altin Karatas, Meltem; Gokkaya, Hasan; Akincioglu, Sitki; Biberci, Mehmet AliPurpose The purpose of this study is to optimize processing parameters to get the smallest average surface roughness (Ra) and delamination damage (F-d) values during drilling via abrasive water jet (AWJ) of the glass fiber-reinforced polymer composite material produced at [0 degrees/90 degrees](s) fiber orientation angles. Design/methodology/approach Drilling experiments were done via AWJ with three-axis computer numerical control (CNC) control system. Machine processing parameters such as water pressure of 3,600, 4,300, 4,800 and 5,300 bar; stand-off distance of 1, 2, 3 and 4 mm; traverse rate of 750, 1,500, 2,000 and 3,000 mm/min; and hole diameters of 8, 10, 12 and 14 mm have been selected. The effects of processing parameters in drilling experiments were investigated in conformity with the Taguchi L-16 orthogonal array and the data obtained were analyzed using Minitab 17 software. The signal/noise (S/N) ratio was taken as a basis for evaluating the test results. Optimum processing conditions were determined by calculating the S/N ratio for both Ra and F-d in conformity with the smaller is better approximation. The effects of processing parameters on Ra and F-d were statistically investigated using analysis of variance, S/N ratio and Taguchi-based gray relational analysis. Ra and F-d were predicted by evaluating with the ANN model and were predicted with the least amount of error. Findings It has been determined that the most effective parameter for Ra and F-d is the water pressure and then the stand-off distance. Originality/value The novel approach is to reduce cost and the time spent by using Taguchi optimization as a result of AWJ drilling the material in this fiber orientation [0 degrees/90 degrees](s).Öğe YAKIT HÜCRELİ HİBRİT BİR TAŞITIN MODELLENMESİ VE VERİMLİLİĞİNİN İNCELENMESİ(2020-08-21) Biberci, Mehmet AliDünyanın birçok ülkesinde otomobil kullanımının artması, fosil yakıt kaynaklarının azalan rezervi ve araç teknolojilerinde değişiklikler yeni araç geliştirme zorunluluğunu doğurmuştur. Ayrıca, taşımacılık sektöründen kaynaklanan çevre sorunları, elektrikli araç (EA) kullanımını son on yılda hızla artırmıştır. Bu çalışmada; benzinli bir taşıt, hibrit benzinli bir taşıt ve yakıt hücreli bir taşıtın Matlab-Simulink ortamında modellemesi yapılmıştır. Taşıtların her bileşeni üretici teknik özelliklerine göre modellenmiştir. Sürücü kontrolcüsü belirlenen sürüş çevriminin hız değerine göre araç hızını ve pozisyonunu ayarlamakta ve bu şekilde gerçekci bir dinamik modelleme ve simülasyon ortamı oluşturulmasını sağlamaktadır. Benzinli taşıt ve hibrit benzinli taşıt çalışma kapsamında oluşturulan araç sürüş çevrimi ile sürülerek verimlilikleri kıyaslanmıştır. Sürüş yolu olarak Karabük-Safranbolu yolu kullanılmıştır. Sürüş yol şartları, aracın çevrim boyunca her bir konumundaki GPS verilerinden elde edilen yükseklik ve mesafe değerlerine göre belirlenmiştir. Yol şartları ve sürüş çevrimi boyunca modellenen araçlar simüle edilmiştir. Hibrit benzinli taşıt için 1 litre yakıtla alınan yol 57,46 km olurken benzinli taşıt için bu değer 15,9 km olmuştur. Yaklaşık olarak hibrit benzinli taşıt, benzinli taşıta göre 4 kat daha iyi yakıt verimine sahip olması yanında emisyon değerleri de önemli ölçüde iyileşmektedir. Yakıt pilli taşıt için bir otomotiv yakıt hücresi sistemi geliştirilmiştir. Yakıt hücresi sistemi, yakıt pili yığını ve sistem yardımcı bileşenlerinden (kompresör, fan, pompa, nemlendirici) oluşmaktadır. Oluşturulan yakıt pili sistemi 625 cm2 alana sahip ve 230 hücreden oluşmakta olup yaklaşık 90-140 kW arası güce çıkabilmektedir. Bu tip bir yakıt pili günümüz araçlarına uygun güç üretmekte olup bütünsel bir sistem olduğu için rahatlıkla bir araca uygulanabilir yapıdadır. Modellenen yakıt pilli taşıt ECE-15 sürüş çevrimi kullanılarak denenmiştir. Çevrim boyunca yakıt pili sisteminin enerji ve su yönetimi, ısı transferi, yakıt tüketimi ve sistem verimliliği incelenmiştir. Yardımcı bileşenlerden en fazla enerji tüketiminin fandan kaynaklandığı belirlenmiştir. Çevrim boyunca 0.004 g hidrojen yakıtı tüketilmiştir. Yakıt pili sisteminde en yüksek sistem verimi 3 atm başınçta %48,2 olarak bulunmuştur. Yardımcı ekipmanların güç tüketiminden dolayı verim %25 değerine düşmüştür. Kurulan sistemin gerçek bir sisteme benzerliğini belirlemek amacıyla, bir deneysel çalışmadan alınan verilerle model verileri kıyaslanmış ve model anlamlı bulunmuştur. Simulink ortamında oluşturulan hibrit ve yakıt pilli taşıt modellerinin gelecekteki prototip araç çalışmalarına stratejik avantajlar ve yenilikler sağlayabileceği beklenmektedir.