Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gülbudak, Ozan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Elektrikli otomobil ve tren uygulamaları için çift çıkışlıinverter prototip tasarımı
    (2021) Gülbudak, Ozan; Gökdag, Mustafa
    Bu çalışmada, çoklu-sürüş elektrifikasyon sistemleri için çift motor sürebilen dokuz anahtarlı inverter prototipi tasarlanmıştır. Dokuz anahtarlı inverter, iki adet üç-fazlı endüksiyon motorunu sürebilecek kabileyette olup konvensiyonel paralel bağlı inverter sistemine göre %25 daha az anahtar içermektedir. Daha az anahtar içeren dokuz anahtarlı inverter, güç katının boyutunun, ağırlığının ve maliyetinin düşürülmesine yardımcı olmaktadır. Dokuz anahtarlı inverter tabanlı sürüş sitemi, iki adet itiş motorunun bağımsız bir şekilde kontrolünü yapabilmektedir. Bağımsız motor kontrolünü sağlayabilmek için iki adet kontrol yöntemi geliştirildi. Birinci kontrol metodu, model prediktif kontrol metodudur ve ikinci yöntem ise histeresis-tabanlı motor kontrol metodudur. Geliştirilen iki kontrol yaklaşımı da deneysel olarak test edildi ve performans analizleri tamamlandı. Bu çalışma içerisinde, iki adet dokuz anahtarlı inverter prototipi tasarlandı ve üretildi. Birinci prototip, konvensiyonel silikon anahtarlar kullanarak geliştirildi. İkinci prototip ise silikon karbür anahtar kullanarak yüksek güç yoğunluğa sahip şekilde geliştirildi. Üretilen iki prototip ile motor sürüş testleri başarı ile tamamlandı. Tamamen özgün güç katı ve kontrol algoritmalarına sahip çift yük sürebilen dokuz anahtarlı inverter sürüş ünitesi gerçeklendi.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Imposed source current predictive control for battery charger applications with active damping
    (2019) Gökdag, Mustafa; Gülbudak, Ozan
    This paper presents an imposed source current control technique based on model predictivecontrol. This proposed control method can be used for battery charger applications fed fromthree-phase ac grid. The proposed MPC technique allows to charge the battery with a constantcurrent or voltage as what is required for cyclic charge process of batteries. The proposedtechnique ensures unity input power factor operation for grid side. The single-objective costfunction of the predictive control employs the error between supply current reference andsupply current prediction and the switching state that makes this user defined cost functionminimal is selected among the nine switching vector combinations of the current source rectifierso as to apply for next sampling interval. An active damping current term, that is predicted fromthe input filter capacitor voltage estimation is included in the cost function to alleviate theresonance phenomenon of input LC filter. The supply current references in phase with gridvoltages are generated from grid voltages and the amplitude of this reference currents aregenerated from the charging requirements of the battery. The input filter model is used to predictthe filter capacitor voltages at sampling intervals k and k+1 in order to eliminate sensorrequirement for them. The control performance of proposed predictive controller is validatedby simulation works in terms of steady-state behavior, dynamic response and supply currentTHD.

| Karabük Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kastamonu Yolu Demir Çelik Kampüsü, 78050 - Kılavuzlar, Karabük, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim