Yazar "Kurter, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Göç yönetimi ve göçlerin Türkiye'deki sosyoekonomik yaşama etkilerine ilişkin akademisyen görüşleri(2023) Balun, Bora; Kurter, Osman; Dınçay, İsmail HakkiÇalışma, zorunlu göçleri ortaya çıkartan nedenler ve ev sahibi ülkeye etkileri, bu etkilerin toplum tarafından algı ve değerlendirmesi, geliştirilen sosyal politikaların etkinlik düzeyi ve son olarak gelecek projeksiyonu akademisyenlerin perspektifinden tartışmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu kapsamda araştırmanın problem cümlesini, “mültecilerin ev sahibi ülkede süreç içerisinde ortaya çıkardığı sosyoekonomik etkinin şiddeti ve yönü hangi yönde gelişmektedir?” sorusu oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye’deki farklı devlet üniversitelerinde görev yapan iki Profesör Doktor, üç Doçent Doktor ve iki Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere toplam yedi akademisyenden oluşmaktadır. Çalışmada fenomenolojik yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, elde edilen veriler betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda zorunlu göç ve etkileri, zorunlu göçe yönelik politikalar ve gelecek projeksiyonu olmak üzere üç ana tema belirlenmiştir. Zorunlu göç ve etkileri temasının altında mülteci kimliği, motivasyon kaynağı, demografik görünüm ve yoksulluk, fırsat ve tehdit, sayısal yoğunluk ve misafirlik ile refahın bölüşümü alt temalarına yer verilmiştir. Zorunlu göçe yönelik politikalar temasının altında hukuki statü, yasal çerçeve ve temel haklar alt temasına yer verilmiştir. Gelecek projeksiyonu temasının altında sosyoekonomik istikrar, gelişmişlik düzeyi ve geçici korunanların gönüllü dönüş süreci alt temalarına yer verilmiştir. Toplanan verilerden, hukuki mevzuatın mülteciyi geçicilik olgusuyla ilişkilendirdiği ve bu durumun mültecilerin misafir olarak algılanmasına yol açtığı ve bunun da uyum sürecinde olumsuz etki yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca kısa vadede zorunlu göçlerin devam edeceği ve kalıcılık tezi üzerinden eğitim, barınma, istihdam ve entegrasyon sürecine yönelik daha somut politikalara ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.Öğe Measuring Career Expectations of Generatıon Z: Karabuk University Example(2024) Kurter, Osman; Aydan, ÜmmetThis study seeks to explore the career expectations of Generation Z. To accomplish this goal, it examines the concept of generational distinctions, with a focus on understanding the factors that differentiate generations. Additionally, it delves into the specific career expectations of Generation Z, offering a comprehensive analysis of how these expectations are shaped by their unique characteristics. The research comprises 551 male and 253 female students currently studying at Karabuk University in Türkiye. This study uses an online survey form as the primary data collection tool. The data were analyzed using frequency and percentage distributions, normality and reliability tests, t-tests, and ANOVA. After a thorough analysis, the findings revealed significant differences in the responses between participants from Generation Z and Generation X. While the majority of the respondents expressed confidence in possessing adequate information about their future jobs, most respondents expressed the need for assistance with making informed decisions about their academic and professional futures. Bu çalışma, Z Kuşağı’nın kariyer beklentilerini derinlemesine incelemeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda, kuşaklar arasındaki farklılıklar ve bu farklılıkları belirleyen temel faktörler kavramsal bir çerçeve içinde ele alınmıştır. Ayrıca, Z Kuşağı’nın kariyer beklentileri analiz edilerek, bu beklentilerin kuşağa özgü özelliklerle nasıl şekillendiği detaylı bir şekilde irdelenmiştir. Araştırma, Türkiye’de Karabük Üniversitesi’nde öğrenim gören 551 erkek ve 253 kadın öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak çevrimiçi anket formu kullanılmıştır. Veriler, frekans ve yüzde dağılımları, normallik ve güvenilirlik analizleri, t-testi ve ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Kapsamlı analizler sonucunda, Z Kuşağı ile X Kuşağı katılımcıları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Katılımcıların çoğunluğu, gelecekteki mesleklerine ilişkin yeterli bilgiye sahip olduklarına inandıklarını ancak akademik ve mesleki geleceklerine dair bilinçli kararlar alabilmek için rehberliğe ihtiyaç duyduklarını ifade etmiştir.