Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Merdin, Deniz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Digital Transformation: Digital Maturity Model for Turkish Businesses
    (Gazi Univ, 2023) Merdin, Deniz; Ersoz, Filiz; Taskin, Harun
    Changing market expectations and the increasing prevalence of the new technological trend in the world force businesses for digital transformation. However, the late realization of transformation opportunities may have devastating effects on businesses. As the first step of digital transformation, it is necessary to determine the status and deficiencies of businesses. Therefore, businesses need to make a comprehensive assessment with the digital maturity model. This study was conducted to provide businesses with an idea about the relevant digital transformation processes, to direct them toward the processes, and to support these activities when they are initiated. In the study, seven scales were developed, and the dimensions of the digital maturity model were formed. The dimensions of model were determined as strategy, customers, employees, process management, technology and data management, organizational culture, and innovation. This study aimed to examine the reliability and validity of the dimensions of the digital maturity model developed. In this context, the developed scales were applied to businesses in Turkey, and explanatory factor analysis (EFA) and validity analysis were performed. The scales were updated according to the analysis results. Moreover, the analysis results of the study were also used to specify the criteria of the model. The findings indicated that the developed scales were usable. It was purposed to provide researchers and businesses with significant opportunities since the model had a wide area of application and included environmental elements.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    DİJİTAL VE YEŞİL TEDARİK ZİNCİRİ SÜRECİNDE ANALİTİK MODELLEME VE KARAR DESTEK SİSTEMİ
    (2022-07) Merdin, Deniz
    Günümüzde gelişen teknolojiler ve müşteri beklentilerinin değişmesi, işletmeler için iş ve iş modellerinde inovasyonu zorunlu kılmıştır. İşletmelerin bütün paydaşlarının ve sistemlerinin anlık olarak haberleşebildiği, çok daha hızlı geri dönüş alarak çözüm üretebildiği, daha etkili tahmin becerisine sahip, teknolojilerle donatılmış, müşteri odaklı bir sistem geliştirilmesi ihtiyacı doğmuştur. Bu nedenle işletmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için üretim ve yönetim süreçlerinin dijital, yalın ve çevik hale getirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Türkiye’deki işletmelerin dijital dönüşümdeki mevcut durumunu belirlemek ve çevresel faktörlerin dijital olgunluğa olan etkisini ölçmek amaçlanmaktadır. Bu amaçla çalışmada “Sürdürülebilir İşletme Olgunluk Modeli (Sustainable Enterprise Maturity Model (SEMM))” geliştirilmiştir. Geliştirilen model 417 üretim işletmesine uygulanarak analiz sonuçları verilmiştir. Ayrıca çalışmada geliştirilen dijital olgunluk modeli ile simülasyon tabanlı yeşil karar destek sistemi tasarlanarak bir mobilya işletmesinde kullanılmıştır. Çalışmada bir mobilya işletmesinin dijital olgunluk tespiti, tedarik zincirini kapsayan yeşil ve dijital bir karar destek sisteminin kurulması ve işletme özelinde strateji ve üretim süreçleri iyileştirmek için öneriler sunularak, önerilen süreç iyileştirmelerinin mevcut sistem üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışma sonuçları Türkiye’nin dijital olgunluk seviyesinin “Araştıran” seviyesinde olduğu (2,43) ve sürdürülebilir faaliyetlerin değerlendirilmesinin; dijital olgunluğa olan etkisi ve karar verme süreçlerinde simülasyon gibi araçlardan faydalanmanın, üretim süreçlerinin olgunluğunu belirleme ve çevresel sürdürülebilirliğini tespit etme açısından avantaj sağladığı görülmüştür. Ayrıca mobilya işletmesinin tespit edilen üretim performansı ve kalitesi, önerilen süreç iyileştirmeleri ile arttırılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Garanti kapsamındaki elektronik tamir hizmet yönetiminde tersine lojistik sürecinin modellenmesi
    (Karabük Üniversitesi, 2017) Merdin, Deniz; Ersöz, Filiz; Boran, Semra
    Bu çalışma, müşterilerin garanti kapsamında aldığı bir elektronik ürünün arıza veya şikâyetler doğrultusunda teknik servise yönlendirilerek; gerekli tamir, yenileme, kurulum ve taşıma işlemlerinin yapılmasını kapsamaktadır. Tersine lojistik sistemi, ARENA simülasyon programı aracığıyla modellenmiş ve sistemin iyileştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur. Çalışma sonucunda, yapılan iyileştirmenin uygulanmasının hem müşteri tatmini hem de maliyet açısından fayda sağladığı, ayrıca garanti kapsamında olmayan ürünlere yönelik hizmet verilmeye devam edilmesi gerektiği görülmüştür.

| Karabük Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kastamonu Yolu Demir Çelik Kampüsü, 78050 - Kılavuzlar, Karabük, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim