Yazar "Zeynalova, Gulnara" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ebelik öğrencilerinin eğitim stresi ile uzaktan eğitime yönelik tutumlari arasindaki ilişkinin incelenmesi(Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Zeynalova, Gulnara; Hüseyinoğlu, SebahatBu çalışmada, Ebelik Bölümü öğrencilerinin eğitim stresi ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2023-2024 eğitim öğretim döneminin başında Karabük Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü’nde tanımlayıcı tipte gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, evreni bilinen örnekleme yöntemi ile %95 güvenirlikte %5 hata payı ile 222 öğrenci ile çalışma planlanmış, sınıf düzeylerine göre seçilecek öğrenci sayısı tabakalandırma yöntemi ile belirlenmiş olup, 236 öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Veriler, kişisel bilgi formu ve “Eğitim Stresi Ölçeği” ve “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak, yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, İndependent-Samples T testi, One-Way ANOVA ve pearson korelasyon analizleri kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 kabul edilmiştir. Eğitim stresi ile uzaktan eğitime karşı tutum arasında belirgin bir korelasyon bulunamamıştır. Ancak eğitim stresi “öz beklenti” alt boyutu ile uzaktan eğitime karşı tutum arasında negatif yönde düşük düzeyde ilişki bulunmuştur. Araştırmada öğrencilerin eğitim stresi orta düzeyde bulunurken (50,45±8,99), uzaktan eğitime karşı orta seviyede olumlu tutumun olduğu (85,69±23,32) öz beklenti arttıkça uzaktan eğitime karşı tutumun olumsuz (p<0,05) olduğu belirlenmiştir.