Yazar "Er, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe How transformational leadership influences teachers' commitment and innovative practices: Understanding the moderating role of trust in principal(Sage Publications Ltd, 2024) Kilinc, Ali Cagatay; Polatcan, Mahmut; Savas, Gokhan; Er, EmreThis study tested a moderated mediation model of transformational leadership's effects on teacher innovative practices, with teacher commitment as mediator and trust in principal as moderator. Implementing a cross-sectional survey design and using data from 611 teachers working in 56 schools in Turkey, we employed multilevel structural equation modelling with Bayesian estimation to estimate the structural links between our variables. The results provided evidence of the indirect effects of transformational leadership on teacher innovative practices through the significant mediator role of teacher commitment. We also found evidence that trust in principal acted as a significant moderator of the indirect effect of transformational leadership on teacher innovative practice through teacher commitment. This study adds nuanced evidence to the global literature by concluding that the effect of transformational leadership on teacher commitment and innovative practice is contingent upon the extent to which teachers trust their principals. We conclude with key implications for policy and practice.Öğe Öğretmen atamalarinda sözlü sinav uygulamasinin değerlendirilmesi: atanan ve atanamayan öğretmen adaylarinin görüşlerine dayali nitel bir analiz(2018) Kosar, Didem; Er, Emre; Kosar, Serkan; Kılınç, Ali ÇagatayBu araştırmanın amacı, öğretmen atamalarında sözlü sınav uygula-masını, atanan ve atanamayan öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak değer-lendirmektir. Durum çalışması deseninde kurgulanan bu nitel araştırmanın çalışma grubunu 29.09.2016 tarihinde açıklanan sözleşmeli öğretmenlik sözlü sınavı sonuçlarına göre atanan dokuz ve atanamayan yedi olmak üzere toplam 16 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaç-lı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırıl-mış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, nitel araştırma veri anali-zi tekniği olarak betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuç-ları katılımcıların sözlü sınavındaki soruların genellikle alan dışından olduğunu, sözlü sınav komisyonlarının puanlamada yanlı davrandığını, sözlü sınav süresi-nin değerlendirme için yetersiz olduğunu ve sözlü sınavla atama yönteminin ob-jektif olmadığını düşündüklerinin göstermektedir. Bununla birlikte katılımcılar sözlü sınav uygulamasıyla öğretmenlerin değersizleştirildiğini, sözlü sınavın öğ-retmen niteliğine herhangi bir katkı sağlamadığını ve mesleğin geleceğine ilişkin kaygı duyduklarını belirtmişlerdir. Araştırma sonuçları ilgili alanyazınla ilişkili bir biçimde tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.Öğe Öğretmenlerin lisansüstü öğrenim görme nedenleri: nitel bir araştirma(2020) Kosar, Didem; Er, Emre; Kılınç, Ali ÇagatayBu araştırmada öğretmenlerin eğitim yönetimialanında lisansüstü öğrenim görme nedenleriincelenmiştir. Nitel araştırma yöntemi ve durumçalışması deseninde kurgulanan bu çalışmadakatılımcıların belirlenmesinde amaçlı örneklemeyöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemetekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri 16 öğretmenile gerçekleştirilen görüşmeler yoluyla toplanmıştır.Verilerin analizinde nitel veri çözümleme tekniği olaniçerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilensonuçlara göre katılımcılar lisansüstü eğitime yenilik,kariyer ve sosyal olanaklar nedeniyle başvurmaktadır.Bununla birlikte katılımcıların önemli bir bölümü işyükü yoğunluğu, bireysel sorumluluklar ve ekonomiközendiricilerin azlığı gibi nedenler ile programadevam edemediklerini ifade etmiştir. Araştırmanınsonuçlarına dayalı olarak öğretmenlerin lisansüstüeğitim süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilersunulmuştur.Öğe THE RELATIONSHIP BETWEEN BUREAUCRATIC SCHOOL STRUCTURES AND TEACHER SELF-EFFICACY(Mcgill Univ, Fac Education, 2016) Kilinc, Ali Cagatay; Kosar, Serkan; Er, Emre; Ogdem, ZekiThe purpose of this study was to examine the relationship between bureaucratic school structures and teachers' self-efficacy. Participants included 252 teachers from 15 primary schools in Ankara, Turkey. Mean, standard deviation, correlation, and regression analyses were conducted. Results indicated that bureaucratic school structures and teacher self-efficacy were positively and significantly correlated and a bureaucratic school structure was a significant indicator of teacher self-efficacy. The results of the study are discussed with a focus on improving teacher self-efficacy.Öğe Türk yükseköğretiminde öğretim elemanı yetiştirmeye yönelik bir değerlendirme: öğretim üyesi yetiştirme programı (öyp) örneği(2019) Er, Emre; Kılınç, Ali Çagatay; Ögdem, ZekiBu araştırmanın amacı araştırma görevlilerinin öğretim üyesi yetiştirme programına (ÖYP) ilişkin görüşleriniincelemektir. Nitel araştırma yöntemine dayalı bu araştırmada, çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklemetekniklerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada 17 araştırma görevlisindenveri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Buçalışmada, verilerin analizinde nitel veri çözümleme tekniği olarak içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarınagöre araştırma görevlileri programın atanma, kaynak kullanımı ve mesleki gelişim konularında olumlu özelliklerini;bürokratik sorunlar, üniversitelerin inisiyatiflerinin sınırlı olması gibi konularda olumsuz özelliklerini ifade etmişlerdir.Araştırmanın sonuçları, Türkiye'deki fakülte eğitim programları ile ilgili olarak tartışılmış ve Türk Yüksek Öğretimsistemindeki öğretim elemanlarının eğitimi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.