Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Palaz, Tevfik" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretim üyelerinin görüşlerine göre Türkiye'de yeni kurulan üniversitelerin sorunları: nitel bir araştırma
    (2017) Kılınç, Ali Çagatay; Çepnı, Osman; Kılcan, Bahadır; Palaz, Tevfik
    Türkiye'de son dönemde farklı gerekçelerle önemli sayıda yeni üniversitenin kurulduğu görülmektedir. Ancak bu üniversiteler hem kendi içyapı ve dinamiklerinden, hem de kuruldukları bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik koşullarından kaynaklanan bir dizi sorunla karşılaşmaktadır. Bu bağlamda, mevcut araştırmanın amacı Türkiye'de 2006 yılından sonra kurulan üniversitelerin karşılaştıkları sorunların incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemi ve 'durum çalışması' modelinde tasarlanan bu araştırma, Karabük Üniversitesi'nde her biri farklı bir birimde (fakülte ve yüksekokul) görev yapan toplam yedi öğretim üyesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından ilgili kavramsal çerçeveye ve uzman görüşlerine dayalı olarak geliştirilen yarı yapılandırılmış bir görüşme formuyla toplanmıştır. Veri, içerik ve betimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir.Araştırma sonuçları, katılımcıların yeni kurulan üniversitelerin sorunlarını \"eğitim kalitesi\", \"fiziki imkânlar\", \"sosyo-kültürel ve akademik faaliyetler\", \"iş yükü\" ve \"maddi olanaklar\" olmak üzere beş boyut altında değerlendirdiklerini göstermektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin evrensel değerlere yönelik tutum düzeylerinin bir yordayıcısı olarak okul iklimi
    (2019) Çepnı, Osman; Kılınç, Ali Çagatay; Palaz, Tevfik
    Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin okul ikimi algılarının evrenseldeğerlere ilişkin tutumlarını yordama düzeyini belirlemektir. Nicel araştırmayönteminde ve ilişkisel tarama modelinde tasarlanan bu araştırmaya 2016-2017öğretim yılında Karabük’te bulunan ortaokullarda öğrenim gören toplam 404 öğrencioluşmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla Çalık ve Kurt (2010) tarafındangeliştirilen “Okul İklimi Ölçeği” ve Koç (2007) tarafından geliştirilen “EvrenselDeğerlere İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizindePearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı ve Çoklu Doğrusal RegresyonAnaliz tekniğinden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonuçları ortaokul öğrencilerininevrensel değerlere ilişkin tutumlarıyla okul iklimi algılarının ilişkili olduğu ve okulikliminin evrensel değerlere yönelik tutumu açıklayan önemli bir değişken olduğunugöstermektedir. Çalışmanın sonuçları ilgili literatürle ilintili bir şekilde tartışılmış veçalışmanın sonuçlarından yola çıkarak uygulayıcılara ve politika yapıcılara birtakımöneriler sunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik düşüncelerinin ve tutumlarinin belirlenmesi
    (2019) Palaz, Tevfik; Çepnı, Osman; Kılcan, Bahadır
    Son yıllarda Suriye’de meydana gelen iç çatışma ve bununsonucunda ortaya çıkan savaş ortamından dolayı, Türkiye’ye yönelikyoğun bir göç hareketi ortaya çıkmıştır. Suriye’den Türkiye’ye gelenmültecilerin büyük bir bölümünü 18 yaş altındaki bireyleroluşturmaktadır. Bu Suriyeli sığınmacıların bir bölümü Geçici EğitimMerkezleri’nde (GEM) eğitim görmekle, bir bölümü ise yapılan yasaldüzenlemeler sayesinde devlet okullarına devam etmektedirler. Buçerçevede Suriyeli mülteci çocukların Türk eğitim sistemine uyum vekaliteli bir eğitime erişim sağlamaları önem arz etmektedir. Buaraştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelikdüşüncelerinin ve tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmaya, 2017-2018eğitim-öğretim yılında Ankara ili Mamak ilçesinde Millî EğitimBakanlığı’na bağlı okullarda öğrenim gören 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerikatılmıştır. Araştırmada, verilerin toplanmasında nitel ve nicel araştırmayöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem benimsenmiş,yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutundaKılcan, Çepni ve Kılınç (2017) tarafından geliştirilmiş “Mülteci öğrencilereyönelik tutum ölçeği” nitel boyutta ise araştırmacılar tarafındangeliştirilen “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır.Araştırmanın amacı çerçevesinde öğrencilerin tutum ölçeğine vereceklericevaplara ait toplanan verilerin gerekli istatistiksel çözümleri için nicelanalizde SPSS (Statistical Packet for Social Sciences) programından, nitel analizde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanınsonuçlarından bazıları şunlardır: (1) katılımcıların mülteci deyinceakıllarına gelen ilk şeyin savaştan kaçan insanlar olduğu ve daha sonramülteci kavramını Suriyeli ve yardıma muhtaç insanlar olarakbelirttikleri, (2) öğrencilerin büyük bir bölümü mültecilerin Türkiye’yegelmesini olumlu karşılamakla birlikte bunun yanında bazı katılımcılarmültecilerin Türkiye’de bulunmasından hoşnut olmadıklarını dilegetirmektedirler. Araştırma sonuçları ilgili alan yazınla ilişkili bir şekildetartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyal bilgiler müfredatında yer alan çevre sorunları konularının öğretiminde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi
    (2012) Karakuş, Ufuk; Palaz, Tevfik; Kılcan, Bahadır; Çepni, Osman
    Bu çalışmada, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde yer alan “Ülkeler Arası Köprüler” ünitesindeki çevre sorunları konularının öğretiminde karikatürlerin kullanımının öğrencilerin başarılarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu; Ankara ili Mamak ilçesinde bulunan Mehmetçik İlköğretim Okulunda 7. sınıfa devam eden deney grubunda yer alan 13 öğrenci ve kontrol grubunda yer alan 19 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli 20 soruluk çevre sorunlarına yönelik başarı testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 17 paket programıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda elde edilen araştırmanın bulgularına göre sosyal bilgiler dersinde çevre sorunlarının öğretiminde karikatür tekniğinin kullanımının öğrencilerin akademik başarıları artırdığı gözlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyal bilgiler öğretmen adaylarinin medya ve televizyon okuryazarlik düzeylerinin çeşitli
    (2015) Çepnı, Osman; Palaz, Tevfik; Ablak, Selman
    Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrenim gören sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalı öğrencileri oluşturmaktadır. okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenlerce incelendiği çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Mevcut durumun betimlemesine yönelik olarak gerçekleştirilen bu çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Korkmaz ve Yeşil (2011) tarafından geliştirilen \"Medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ölçeği\" kullanılmıştır. Araştırma sonuçları sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğunu; medya okuryazarlığına ilişkin algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve ailenin aylık geliri durumu değişkenlerine göre anlamlı bir biçimde farklılaşmazken günlük gazete takip etme durumu değişkenine göre anlamlı bir biçimde farklılaştığını göstermektedir. Araştırma bulguları ilgili alan yazınla ilişkili bir biçimde tartışılmış ve bir dizi öneride bulunulmuştur
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyal bilgiler taslak programinin (2017) akademisyen görüşlerine göre değerlendirilmesi
    (2019) Çepnı, Osman; Kılcan, Bahadır; Palaz, Tevfik
    Bu ara?tırmada, Sosyal Bilgiler Taslak Programınayönelik akademisyen görü?lerinin belirlenmesi amaçlanmı?tır.Ara?tırmanın çalı?ma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılıbahar döneminde eğitim fakültelerinin sosyal bilgiler eğitimianabilim dalında görev yapan 17 akademisyen olu?turmaktadır.Çalı?ma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklemeyöntemlerinden olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmı?tır.Bu ara?tırma için ara?tırmacılar tarafından belirlenen ölçüt,çalı?ma grubunda yer alan katılımcıların sosyal bilgiler alanuzmanı olmasıdır. Nitel ara?tırma yöntemi ve durum çalı?masıdeseninde kurgulanan ara?tırmanın verileri ara?tırmacılartarafından ilgili alan yazına ve uzman görü?lerine dayalı olarakhazırlanan standartla?tırılmı? açık uçlu e-posta görü?me formukullanılarak gerçekle?tirilmi?tir. Katılımcılardan elde edilenveriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmi?tir. Ara?tırmasonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde, akademisyenlertaslak programı genel olarak içeriğinin sade ve anla?ılır olması,güncelliği yakalaması, milli-manevi çizgide olması gibikonularda olumlu görürlerken programın amaçsız, geli?igüzelbir ?ekilde hazırlandığı, felsefesinin net olmadığı, bazı konularayeterince yer verilmediği ve değerlendirme boyutunun açık bir?ekilde ifade edilmediği gibi konularda da olumsuzgörmektedirler. Bununla birlikte taslak programın kazanımlar,beceriler, kavramlar ve değerler hususunda daha doyurucu vezengin olduğu ancak bunların öğretiminin nasıl yapılmasıgerektiği ile ilgili yeterince bilgiye yer verilmediğiakademisyenlerin görü?lerinden anla?ılmı?tır. Ara?tırmanınbulgularından yola çıkarak öğretim programlarınınhazırlanmasında aceleye getirilmeyen bir süreç i?letilmesi ve busüreç zarfında programın tüm payda?larından görü?ler alınması,bu görü?ler ı?ığında programların hazırlanılmasıönerilmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Teachers’ opinions on the role of the social studies lesson in oral and written cultural transmission
    (2019) Çepnı, Osman; Kılcan, Bahadır; Palaz, Tevfik
    This study aimed to determine the role of social studies lesson in oral and written cultural transmission according to the opinions of social studies teachers. This study was designed as a case study under qualitative research method. The participants of the study included 16 social studies teachers chosen through convenience sampling under purposeful sampling methods and employed in secondary school located in the city center of Karabuk Province in 2016-2017 education year and spring term. The data of the study were collected through a semi-structured interview form developed by the searchers. The data of the study were analyzed through content analysis and the results yielded two fundamental dimensions. These were social studies course in written and oral culture transmission and social studies course together with other courses in the oral culture transmission. Some of the participant teachers found the class effective for the oral and written transmission because of its content and its literary language, however some stated that the class did not include all some of the cultural elements. Depending on the results of the current study, it is reasonable to suggest that teachers as practitioners and policy makers should design oral and written cultural elements, as the program prescribes, and make use of them in the teaching process.

| Karabük Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kastamonu Yolu Demir Çelik Kampüsü, 78050 - Kılavuzlar, Karabük, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim